Jeg blev inspireret af dette indlæg til at forsøge med ABC-bremsemoduler på mit 3-skinne anlæg. Jeg fandt et enkelt Lenz og nogle hjemmebyggede (med UF5404, som I anbefaler), og alt virker fint. Jeg forbinder indgang til bremsemodulet direkte fra min ECoS og udgang fra modulet til bremseafsnit. Toget bremser flot, og når jeg kortslutter ind- og udgang, bliver der grønt og toget kører igen. Men så...
Jeg har netop købt min første ESU Switchpilot (som erstatning for Digikeijs DR4018) og læste, af den kan konfigureres som Märklin K84 og dermed troede jeg, at den virkede ligesådan. Det gør den åbenbart ikke - eller også er det mig, der forstår for lidt.
Jeg har tilsluttet digital kørestrøm fra min ECoS til "C" på Switchpilot og troede, at rød/grøn så ville skifte mellem Out A og Out B. På dette billede ses kørestrøm (den tykke røde ledning), Out A (Rød ledning = rødt lys og brems) og Out B (grå ledning = kør).

Rød og grå ledning er så først videre til bremsemodulet. Rød ledning til indgang = brems og grå ledning til udgang = kør. De to røde ledninger fra bremsemodulets udgang er til bremseafsnit
Men det virker ikke - alt bremser og der bliver ingen kørestrøm sendt videre. Hvilket jeg også kunne konstatere ved at måle på Out A og Out B. Så ikke meget K84-funktionalitet over det - bortset fra "Dauerström"...
Så hvordan løser jeg det - kan jeg overhovedet bruge Switchpilot ? Hvis jeg læser rigtigt, kan jeg tilslutte Switchpilot Extension og bruge styringen fra Switchpilot til at styre relæerne heri - og dermed sende kørestrøm videre. Er det korrekt?
Alle gode råd er velkomne.
VH Kresten