Søren synes, at jeg udglattende skulle have skrevet - "C-sporet er ikke noget for mig, jeg synes ikke det er pænt" .....
Men det er faktisk ikke det, jeg mente med det Lego !
Det er de billeder man ser med spor / baner med C skinner, der følger kanterne på spånplade, som den bane jeg havde, da jeg var barn.
Der er vist et billede af en station med lige skinner, og det kan alle skinner lave, når de bliver begravet i ballast.
Vores bane - J&B - er lavet som et kompromis, og Birgit fik lov til at bestemme, at den første station skulle være med lige spor / det var en fejl / jeg skulle have holdt fast på en svag kurve med de 4 personspor på stationen / for det havde været meget pænere !
Og det er nok den flex skinne, der skaber muligheder og input for at skabe et look, for ikke at køre frem - 90 grader - lige frem - og igen 90 grader - og sådan videre indtil man ender i den anden ende af stationen ....
Märklin koncernen er vel lige markedsførende i Europa, men det er - i mine øjne - en kortsigtet politik ikke at vove noget i den sektor, der er andet end blot det hjul, for det er i min krystalkugle lig med to skinnet, og hvor alle de andre producenter niver M et vis sted på hjulene !
Tænk på hvor længe det har taget at komme med et slankt bevægelig krydsspor.
En anden skriver om, at der - måske - ikke er penge til penge til nye værktøjer til K skinner, men der er penge til nye forberede forme af en eller anden BR'er.
Moppe snakker om at skifte til to skinnet, men det er i mit tilfælde et råd, der 10-15 år for sent ...
Søren snakker om Rockerne, men hvis der tjenes penge hos M, skal man da prøve at komme videre, i stedet for at hænge i, at alt skal kunne køre på de gamle M skinner, jeg solgte i 1962 !
Nu er der ikke noget, der er forkert med andres layout, men man kan i sofaen der hjemme have sin egen mening .......................