danske signaler og CS3

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: danske signaler og CS3

Indlæg af ErikL »

Skal du sætte adressen, kan du skrive den via programmeringssporet. Det vil stå i manualen til dekoderen hvilke CV-værdier der repræsenterer adressen.

Rigtigt, men helt så simpel er Q decoder ikke, der er mange muligheder for at kode signaltyper og mange andre ting, så man skal passe på ikke at ødelægge det. Jeg mener at Banetjenesten tilbyder at kode til en signaltyper man ønsker på udgangene, men så må det vel følge en beskrivelse med hvad der er kodet på hvilke adresser. Så hvis den er købt der så skriv til egon.moesby (at) gmail.com så et jeg sikker på han lige kommer med den rigtige løsning set fra dekoder delen, omkring cs3 et jeg sikker på du har helt ret😀

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: danske signaler og CS3

Indlæg af HenningS »

Jeg har lagt de enkelte signalbilleder ind som taster

Adressen på qdecoderen er sat ved hjælp af programeringsknappen på qdecoder

Vedhæftede filer
qdecoder-cs3.jpg

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

HenningS
Stationsforstander
Indlæg: 89
Tilmeldt: 26 feb 2021, 20:59
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M på min julebane
Geografisk sted: Roskilde

Re: danske signaler og CS3

Indlæg af HenningS »

Jeg skulle måske lige supplere med at min Qdecoder er en Z1-16 med signaludvidelse.

Den er programmeret til at starte med adresse MM 150 (altså ikke DCC). Den er konfigureret med et PU signal (type 127), et SI signal (type 104) og endnu et PU signal.

Programmeringen er lavet fra min gamle Intellibox, med den metode som Qdecoder kalder "Schnellprogrammierung mit Taster. Jeg ved ikke om den mulighed stadig findes på de nyere Qdecodere. Programmeringen kunne formodentlig foretages med andre centraler, men jeg fandt det nemmere at være i kontrol med det simplere interface fra Intellibox

Vedhæftede filer
qdecoder-cs3.jpg

Med venlig hilsen

Henning

3-skinne med fokus på dansk Epoke III, men med kraftig tysk islæt, og enkelte fra andre epoker
CS3 (ikke plus) og CS2.
En blanding af sporskiftedekoder og tilbagemelding fra flere producenter
Win-digpet 2021 premium

Mastermindz
Trafikelev
Indlæg: 5
Tilmeldt: 26 mar 2022, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: danske signaler og CS3

Indlæg af Mastermindz »

Tak for meldingen. Jeg arbejder videre med sagen :-)
mvh
Brian

Besvar