Uhlenbrock mfu Modul

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Torben
Ledvogter
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14 feb 2016, 11:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K

Uhlenbrock mfu Modul

Indlæg af Torben »

Jeg kører AC med IB2.
Jeg har købt ESU maskine (BR218) for ca. 14 dage siden og har haft besvær med at få den til at ”reagerer” på adressen, satte jeg den til ESU lokrogrammer er alt godt.
Tilbage på anlæg reagerer den ikke. Jeg læste så i Loksounddecoder vejledningen at cv 47 = 15 som dækker de forskellige protokoller, den står til 15, satte den til 1 så
nu kører den DCC, så er alt godt og virker som det skal.
Igen er jeg tilbage til Uhlenbrocks Mfu modul, PIKO Br ICE4/412 var i total stilstand efter jeg havde sat Mfu modulet til, der gjorde jeg det samme som jeg nu har gjort med ESU lok.
Er der nogen der har en ide om hvor i IB2 jeg kan ændre indstilling så jeg undgår det ”bøvl”? Det har ikke ændret noget Mfu er taget fra, så det ligger et sted i den opdatering til IB der skulle installeres sammen med Mfu modul formoder jeg.
Jeg har svært ved at se ”fidusen” med det Mfu modul, troede funktionen var anderledes. Jeg har Lissy styring så jeg skal ikke have tilfældige adresser fra Mfu modulet tildelt, men er det egentlig ikke for de fleste en fordel med faste lok adresser?
mvh Torben

Besvar