CS3/ECOS/K83

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
JRA
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

CS3/ECOS/K83

Indlæg af JRA »

Kære alle

Jeg er ved at justere på min bane, som er skabt over flere år, hvor jeg i sin tid opbyggede denne primært med K83 moduler i forhold til div. magnetartikler.

En af ulemperne dengang var, at når man benyttede K83 sammen med CS2, havde man en ubenyttet udgang for eks.vis hver afkoblingsskinne(som kun benytter en udgang), således at man efterfølgende havde en del ledige udgange på K83 modulet. Dette var/er dog muligt i ECOS, at definere disse udgange som enkelte udgange, hvorfor alle udgangene kunne udnyttes med to afkoblingsskinner på en rød/grøn udgang på K83.

Mit spørgsmål er derfor om dette også i mellemtiden er blevet muligt med CS3, når man benytter denne som styreenhed i stedet for ECOS?

På forhånd tak og jeg beklager samtidig på forhånd, hvis dette spørgsmål har været stillet før, men jeg synes ikke, at jeg har ikke kunne finde svar på det?

PerR
Ledvogter
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: CS3/ECOS/K83

Indlæg af PerR »

når man går ind i Artikellisten på CS3 og i Rediger tilstand, og vælger den adresse man ønsker, så kan man klikke på fanen Andet nederst til højre.
Herefter kan man klikke på Afkoblingsspor og derefter kan man vælge mellem Rød og Grøn udgang på K83.
Så man kan koble to afkoblingsskinner på i stedet for et sporskifte.

Mvh Per

JRA
Godsforvalter
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: CS3/ECOS/K83

Indlæg af JRA »

Mange tak😊 igen👍
Mvh Jørgen

Besvar