Adresse på loks

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Banemand
Stationsforstander
Indlæg: 77
Tilmeldt: 04 jan 2019, 23:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco Geoline + PIKO A

Adresse på loks

Indlæg af Banemand »

Nu er jeg endelig, ENDELIG, kommet til at kunne teste første del af min bane, og så kan jeg ikke få kontakt til mine loks...

Selvom jeg tror (men er ikke sikker) at jeg har angivet den rigtige adresse, er der slet ikke kontakt til lokomotiverne. Så tænkte jeg, at jeg bare kunne give dem en ny adresse, men nu kan jeg ikke finde ud af hvordan. Er ellers sikker på at jeg har læst om dette flere gange og har også prøvet at søge både herinde og i hele verden, men uden at finde svaret.

Jeg kører med Z21 og RocRail. Og der er kontakt imellem dem, da jeg kan skifte sporskifter inde fra RocRail. Så netværket skulle være ok. Jeg har også oprettet loks i RocRail, men de reagerer absolut ikke på noget som helst. Så jeg tænker det er fordi de ikke er angivet med korrekt adresse.

Men hvordan er det nu man finder et loks adresse, alternativt bare sætter en ny adresse?

Banemand
Stationsforstander
Indlæg: 77
Tilmeldt: 04 jan 2019, 23:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco Geoline + PIKO A

Re: Adresse på loks

Indlæg af Banemand »

Prøvede lige at sætte et nyt lok på, som vel burde have adresse 3. Det virker heller ikke, så måske er det ikke adressen der er forkert, men noget andet...

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Adresse på loks

Indlæg af Søren »

Ja, alt er jo muligt. Prøv at koble anlægget fra din Z21, og sæt en enkelt skinne til og så stil dit lokomotiv på den. Virker det så?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Banemand
Stationsforstander
Indlæg: 77
Tilmeldt: 04 jan 2019, 23:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco Geoline + PIKO A

Re: Adresse på loks

Indlæg af Banemand »

Ja, det gjorde det :-)

Det var... ahem.. en simpel begynderfejl: Jeg havde lige glemt, at tilbagemeldingsmodulet skal registreres i Z21 maintenance tool :oops:

Det hjalp! Tak for, om jeg så må sige, at sætte mig på sporet :lol:

Besvar