CS3+ opdatering

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 148
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

CS3+ opdatering

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Min CS3+ viser ikke at der er nogen opdateringer (grøn prik). Jeg ved at der er mindst en ny opdatering klar.
Jeg har også prøvet at downloade seneste opdatering fra Märklins hjemmeside og lagt den ud på en USB, montert denne USB i min CS3, men der sker stadig intet. Skal den downloadede fil placeres i en bestemt "mappe" på USB en eller hvad gør jeg forkert?

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
PerR
Ledvogter
Indlæg: 199
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: CS3+ opdatering

Indlæg af PerR »

Hej Preben,

hvilken software version har du på din CS3?

Når jeg har opdateret ved hjælp af en USB stick, så har jeg placeret filen i roden på USB sticken.

Jeg har hørt om nogen der havde problemer med at opdatere fra USB, da deres USB stick fysisk var for stor til at der kom ordentlig elektrisk forbindelse. Check om den sidder helt inde.

Mvh Per

Niels
Godsforvalter
Indlæg: 122
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: CS3+ opdatering

Indlæg af Niels »

Hej,

Eller måske ligger årsagen i det klassiske CS3 "problem" - at den ene USB port på bagsiden kun kan anvendes til opladning af andre enheder og ikke til dataoverførsel?

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 148
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: CS3+ opdatering

Indlæg af Lyne Preben »

Hej alle,
Problemet er løst. Jeg prøvede at downloade opdateringen på en anden USB nøgle, og herefter virkede det så snart denne blev monteret i CS3.
Tak for input.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Besvar