Cs3 web problem

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 148
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Den samme tanke har jeg også haft, og har derfor prøvet af slette alle hændelser bortset fra dem som blot er simpel blokstyring, altså blok besat/fri, og problemet opstår alligevel.
Jeg har også skrevet til Märklin, om de evt. kunne fortælle mig (hvis det skulle være tilfældet) fortælle mig hvilke/hvilken hændelse det er som giver problemer.
I øvrigt vil jeg gerne sige at jeg betragter dig Søren, for en kæmpe autoritet og nok den person inden for Märklin-verdenen, med den største viden/ekspertise.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
PerR
Ledvogter
Indlæg: 199
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Cs3 web problem

Indlæg af PerR »

Det kan være lidt svært at hjælpe dig ud fra de oplysninger vi har om dit anlæg og den automatisering du ønsker at opnå.
Hvis du kunne lave en god beskrivelse af begge dele, så kunne disse sammen med en backup af din CS3 være til stor hjælp. Og det skal helst være når du har skåret ned på antallet af hændelser. En beskrivelse af hver af de tilbageværende hændelser vil desuden være en nødvendighed.

Mvh Per

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5242
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Søren »

Den samme tanke har jeg også haft, og har derfor prøvet af slette alle hændelser bortset fra dem som blot er simpel blokstyring, altså blok besat/fri, og problemet opstår alligevel.

Okay. Det er lidt mærkeligt. Kan du evt. prøve at finde det punkt, hvor du kan skære mest i antallet af hændelser, men stadig fremprovokere problemet? Hvis ja, så send den backup til mig. Så skal jeg tage et kig på den igen. Hvis det er en hændelse der ødelægger det, så burde problemet opstå på enhver CS3. Opstår problemet også hvis CS'eren bare "står" tændt og ikke foretager sig noget.

Humlen her er, at gå systematisk til værks i fejlsøgningen. Så vi udelukker ét problem ad gangen.

En anden mulighed er simpelthen at din CS3 har en hardwarefejl. Det er ikke så sandsynligt, men hvis problemet opstår ved selv simple løsninger, og ikke på andre enheder end din, så vil det være en mulighed jeg vil overveje. I dette tilfælde skal den sendes til service, men, som vi siger ude på arbejdet, "vi brænder den bro hvis det kommer dertil".

I øvrigt vil jeg gerne sige at jeg betragter dig Søren, for en kæmpe autoritet og nok den person inden for Märklin-verdenen, med den største viden/ekspertise.

Tak for de pæne ord. Der er nu mange, som er rigtig dygtige rundt omkring i landet. 😊

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 148
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren
Tak for din altid brugbare tilbagemelding. Jeg vil prøve at fjerne alle hændelser, for derefter at tilføje dem en ad gangen igen, som du foreslår. Der går nok lidt tid med det, men jeg skal nok melde tilbage med resultatet.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Lyne Preben
Godsforvalter
Indlæg: 148
Tilmeldt: 05 apr 2016, 14:40
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Cs3 web problem

Indlæg af Lyne Preben »

Hej Søren,
Jeg har forsøgt at sende en Backup fil til dig på Mail, men jeg får fejl ved levering (forkert adresse). Kan du ikke oplyse mig om hvilken ,ail adresse jeg kan sende den til?.
Jeg ved ikke hvordan jeg sender en "Private Message" her på forum, derfor denne besked.

mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Besvar