Hej,
Jeg er for nyligt begyndt at bygge min første modeljernbane (Märklin, C-spor), og jeg har indtil videre færdiggjort to skyggebanegårde, hvor jeg bruger kurvede sporskifter (24671/24672).
Jeg har tre lokomotiver: Et lille Märklin-rangerlokomotiv, som fulgte med mit Start Up sæt, og derudover en DSB MZ 1425 (McK) og en DSB Vectron 3202 (Roco). De sidste to giver problemer, når de kører gennem sporskifterne på det ydre spor. Jeg opdagede det ved, at mine sporskiftelanterner kortvarigt slukkede, så dem har jeg nu sat til en separat strømforsyning (den fra Start Up – jeg kører nu med CS3+).
Nu har jeg lige installeret de første signaler (styres via en M84), og der er problemet med kortslutning endnu tydeligere. De slukker, og jeg hører klik fra decoderen.
1) Hvis jeg tilføjer en strømforsyning til min M84, vil der så stadig være udfald i signalerne? De er jo stadig forbundet til "hovedforsyningen" for at fange de digitale signaler, men strømmen til LED'erne kører måske helt adskilt?
2) Min formodning er, at kortslutningerne skyldes, at slæbeskoene på McK- og Roco-lokomotiverne er væsentlig kortere end på Märklin-lokomotivet, så de "falder ned" for hurtigt og laver en forbindelses på tværs. Jeg havde min McK med i forretningen, hvor jeg købte den, i håbet om, at man kunne installere en længere slæbesko, men det var der ikke plads til. Er der nogen, der har erfaring med dette?
På forhånd mange tak,
Michael