Inspireret af Jens' videoer fra Kælderkøbing med blokstyring, så måtte jeg starte mit modelbane projekt op igen. Det har stået stille nogle år, mens jeg bare har gået og kigget på en halvfærdig bane.
Da jeg forlod projektet virkede det med en simpel styring af en skyggebanegård, så jeg var ret sikker på at alt nok var som det skulle være.
Men men men, da jeg tilføjede en af de eksisterende tilbagemeldinger for at begynde at lave layout på CS2, så meldte den bare ikke tilbage. Så nu begyndte Den Store Fejlsøgning :-)
En enkelt kabel var blevet rykket i, så "flappen" under skinnen stod på tværs. Den måtte rettes, og håbet var stort.
Stadig virkede intet. Så jeg begyndte at spore kabler tilbage fra tilbagemelding til S88. Prøvede uden stel til S88, selvom at det var der. Kort sagt, alt blev fejlsøgt, mens hårpragten blev kortere og kortere.
Til sidst spottede jeg den glasfiberpen jeg havde efterladt ved sporene, og gav testvognens hjul en ordentlig omgang. Og hey, nu virker alt som det plejede/skal.
Så en læring til andre som måske bøvler med tilbagemeldinger: Check at den vogn i tester med ikke har fået så meget ir på hjulene, at de er isolerede fra skinnerne :-)
Nu starter nogle dejlige dage med at lave blokke på den første del af banen :-)