Kluddermor…🥴

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
JRA
Godsforvalter
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Kluddermor…🥴

Indlæg af JRA »

Kære alle

Jeg har nogle problemer med min Märklin kran 49570( sé venligst medfølgende billeder): torvet til krogen er blevet viklet rundt om rullen, hvilke forhindres af vægt på krogen, som jeg selvfølgelig også har haft, men alligevel er dette sket.

jeg har faktisk fået løsnet en del af torvet selv😊, men der er et tandhjul i hj. Side af rullen, hvor torvet også er viklet ind og hvor det er svært at løsne: er der nogen af jer, der har erfaring med dette? Evt. hvordan man tage overdelen af kranen, så man komme til at frigøre torvet?

På forhånd tak for hjælpen 👍

Mvh Jørgen (den fumle fingerede…🥴)

Vedhæftede filer
IMG_5813.jpeg
IMG_5811.jpeg
IMG_5810.jpeg
IMG_5809.jpeg
IMG_5812.jpeg
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Kluddermor…🥴

Indlæg af Søren »

Det er noget "pullerværk" det der "tovtrækkerti" 😊, min anbefaling er at sende kranen til reparation. Det er simpelthen for at undgå at forværre problemstillingen. Du kan evt. skrive ned til Märklin Service og forklare problemstillingen. Se hvad de siger, alternativt høre din forhandler.

Det vil være synd, at "fumle" kranen endnu mere i stykker. Den er trods alt ikke helt billig.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Godsforvalter
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Indlæg af JRA »

Hej Søren

Tak for svar(som altid👍)

Du har helt ret i dit svar: reparation hos Märklin som det eneste rigtige.

Men…jeg er stædig, så i formiddag gav jeg det lige en chance til og for at gøre en lang historie kort, så lykkedes det denne gang😊efterfølgende havde det bageste torv så også sat sig fast tillige med torvet oppe i krogen, men det hele løste sig, så nu kører den perfekt igen👍men jeg vil ikke anbefale andre at prøve: der er meget lidt plads at arbejde på…😳

Jeg viste desværre ikke hvordan jeg skulle trække opslaget tilbage-beklager😞

Mvh Jørgen Rasmussen

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Du skal ikke trække noget tilbage, for så er der ingen der i fremtiden kan læse dit indlæg og lære, hvad du har gjort.

Klaus

bygger01
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Det er vigtig at bruge kranen fra tid til anden for at motionere tovværket…..

Men det ikke undgås at det altid er det samme stykke, som er rullet op !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Besvar