Problem med Piko-dekoder

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
LTLarsen
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Roco

Problem med Piko-dekoder

Indlæg af LTLarsen »

Jeg anskaffede for et par måneder siden en PIKO My. Bortset fra lyden er det et udmærket lokomotiv. Imidlertid er der et irriterende problem med den. Efter at maskinen er kommet til fuldt stop i et mikrosekund - laver den et hop på en cm eller to fremad. Det har jeg ikke kunnet finde svar på, selv i PIKOs udbyggede vejledninger. Jeg har set det praktiseret før ved andre dekoderfabrikater - også uden at kunne afhjælpe. Har det noget med kondensatoren at gøre - der aflader efter stoppet, eller er det en helt gal tanke. Er der en løsning ?

Mvh
LT

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Problem med Piko-dekoder

Indlæg af moppe »

Stopper du med strømløse stykker?

Klaus

LTLarsen
Trafikelev

Indlæg af LTLarsen »

Hej Klaus

Nej, det gør jeg ikke. (Det svækker vel min teori om kondensatorerne?). Jeg anvender Windigipet til styring af "begivenhederne" på anlægget, men det sker også, selvom jeg ikke har WDP ind over kørslen, altså anvender min WLAN Z21 håndkontrol. Mine andre 10 indsatte lokomotiver "hopper" ikke.

Mvh

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Hvis det er et nyt lokomotiv med PIKOs egen dekoder, syntes jeg at du skal gå tilbage til den butik, hvor du har købt det og bede dem om at udbedre fejlen.

Så kan butikken tage reklamationen med PIKO.

Klaus

LTLarsen
Trafikelev

Indlæg af LTLarsen »

Det er nok en god ide !
Det vil jeg gøre.
Tusind tak for svaret !

Mvh