Hej
Jeg spekulerer på at opgraderer lydsiden på dette lidt ældre Märklin lokomotiv. Hvordan finder jeg ud af hvad jeg kan gøre, hvad passer, det har jeg lidt svært ved at gennemskue. Samtidig kan jeg gøre noget med motor, en ny bedre?
mvh Torben
Hej
Jeg spekulerer på at opgraderer lydsiden på dette lidt ældre Märklin lokomotiv. Hvordan finder jeg ud af hvad jeg kan gøre, hvad passer, det har jeg lidt svært ved at gennemskue. Samtidig kan jeg gøre noget med motor, en ny bedre?
mvh Torben
Hvis du skal opgradere lyden, skal du pille nuværende dekoder, samt lydmodul og højttaler ud og sætte en ny lyddekoder i.
ESU LokSound V5, eller Märklin msd3 med passende lyd og højttaler.
Vil du opgradere motoren, skal du finde en 5 polet anker der passer dertil. Du kan eventuelt bygge kuglelejer i også, men rigtigt lækkert bliver det aldrig, grundet den gamle konstruktion.
Klaus
Kan godt være det er lidt spild af tid og penge. Den kører absolut ikke som dem man køber i dag, måske den kommer til at holde stille ved et depot Tak for svar
Torben
Hedder det ikke hensat ?
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).