Jeg er desværre i den sitation at min modelbane skal pakkes ned, måske 3- 4 år. Jeg har nogle Märklin lokomotiver, som jeg ikke har æsker til, jeg er frarådet at bruge bobleplast, når de skal opbevares længe. Er der nogen der har noge gode råd?
opbevaring af modeltog
-
- Trafikelev
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Trix
- Geografisk sted: Odense
-
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: opbevaring af modeltog
Jeg googlede: opbevaringsæsker til modeltog
Et af resultaterne var nogle æsker fra Auhagen. Kan bl.a. ses her: https://www.smtmodeltog.dk/shop/auhagen ... gI--fD_BwE
Problemet med bobleplast kan være at man ikke ved, hvordan plastikken reagerer med overfladen af lokomotivet. Måske kan det være en løsning først at pakke noget neutralt, fint papir eller stof omkring inden, man kommer bobleplast på yderst?
-
- Lokomotivfører
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Hva' med at købe rødvin i 6. stk's papkasser med adskillelsespap ( de kasser, der er beregnet til at flaskerne ligger ned, er nok bedst ) og så:
Tøm en kasse og nyd vinen henad vejen.
Indpak / rul hvert lokomotiv ind i avispapir ( i køkkenrulle kan de små effekter hænge fast ).
Så skal de i kasserne, og her er der sikker plads til at plads til 2 lokomotiver stående i hver "flaskeåbning" i bunden.
Der er sikkert et stykke mellemlagspap, og når det er på plads, så skal 3 eller 6 loko'er i sidste lag.
Luk kassen med lidt tape + husk at skrive om indholdet udenpå.
Hvis der er brug for mere plads, så købe en kasse mere og start fra 1. igen / Denne metode må være lige god, som at købe kasser, der uden plastindlæg, og så er der mere "glæde" ved det ..................
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
- Lokomotivfører
Hans Nielsen skrev: ↑29 apr 2025, 16:48Jeg er desværre i den sitation at min modelbane skal pakkes ned, måske 3- 4 år. Jeg har nogle Märklin lokomotiver, som jeg ikke har æsker til, jeg er frarådet at bruge bobleplast, når de skal opbevares længe. Er der nogen der har noge gode råd?
Drikker du rødvin nu ........
Og hvis papkasser er lidt ..... / så er der jo også trækasserne !
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
-
- Lokomotivfører
Jeg fik spurgt godt nok .....
Var der noget, der kunne bruges i de to svar ??
-
- Trafikelev
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Trix
- Geografisk sted: Odense
Tak For de gode råd, jeg er begyndt at pakke.