Side 1 af 1

Lokprogrammer og Windows11

: 25 jun 2025, 20:42
af KBAndersen

Hejsa

Har lige fået win 11 på min bærbar.

Men Lokprogrammer kan ikke køre under win 11, fandt jeg ud af.

Hvad *** gør jeg nu?

Hjælp😎


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 25 jun 2025, 20:54
af moppe

LokProgrammer og Windows 11 er ikke noget problem.

Hvad oplever du af fejl?

Klaus (der kører LokProgrammer på en Windows 11 PC)


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 25 jun 2025, 21:27
af KBAndersen

Fedt at høre.

Men sagen er den, at Lokprogrammer softwaren ikke kan se comport… Og dermed er der ikke forbindelse til selve enheden


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 25 jun 2025, 22:32
af moppe

Når du sætter USB til RS232 converteren til din computer, dukker den så op i enhedshåndtering?

Læs evt:
https://baneforum.dk/viewtopic.php?t=3430

og:
https://moppe.dk/esulphnt.html#sig%20en ... Programmer

Klaus


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 26 jun 2025, 09:19
af KBAndersen

PC kan godt se porten, men udstyr er ikke supporteret.

Har tjekket dine fine links. Det må være en ældre udgave jeg har. Er med nedis USB232 converter.


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 26 jun 2025, 10:49
af moppe

PL2308 er Prolific converter.
Den er (undskyld mig) noget skrammel, det er min klare anbefaling at købe et kabel med FTDI chipset.

Klaus


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 26 jun 2025, 20:11
af KBAndersen

Re: Lokprogrammer og Windows11

: 26 jun 2025, 21:23
af moppe

Så får du også USB-C - hvis din nye computer har det....

Klaus


Re: Lokprogrammer og Windows11

: 08 jul 2025, 07:57
af KBAndersen

Hej igen

Kabel modtaget og afprøvet.

Det virker. Der er hul igennem.

Tak for hjælpen Klaus.