Lokprogrammer og Windows11
Hejsa
Har lige fået win 11 på min bærbar.
Men Lokprogrammer kan ikke køre under win 11, fandt jeg ud af.
Hvad *** gør jeg nu?
Hjælp
Dansk forum om modeljernbaner og rigtige jernbaner. Stil dine spørgsmål her.
https://baneforum.dk/
Hejsa
Har lige fået win 11 på min bærbar.
Men Lokprogrammer kan ikke køre under win 11, fandt jeg ud af.
Hvad *** gør jeg nu?
Hjælp
LokProgrammer og Windows 11 er ikke noget problem.
Hvad oplever du af fejl?
Klaus (der kører LokProgrammer på en Windows 11 PC)
Fedt at høre.
Men sagen er den, at Lokprogrammer softwaren ikke kan se comport… Og dermed er der ikke forbindelse til selve enheden
Når du sætter USB til RS232 converteren til din computer, dukker den så op i enhedshåndtering?
Læs evt:
https://baneforum.dk/viewtopic.php?t=3430
og:
https://moppe.dk/esulphnt.html#sig%20en ... Programmer
Klaus
PC kan godt se porten, men udstyr er ikke supporteret.
Har tjekket dine fine links. Det må være en ældre udgave jeg har. Er med nedis USB232 converter.
PL2308 er Prolific converter.
Den er (undskyld mig) noget skrammel, det er min klare anbefaling at købe et kabel med FTDI chipset.
Klaus
Ok det jeg gør så..
Dette her: https://www.av-cables.dk/computer-kable ... ReiAx0qQw-
Så får du også USB-C - hvis din nye computer har det....
Klaus
Hej igen
Kabel modtaget og afprøvet.
Det virker. Der er hul igennem.
Tak for hjælpen Klaus.