Redigering af sporplan på PC

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Trix3500
Trafikelev
Indlæg: 18
Tilmeldt: 01 nov 2024, 11:56
Digital: Ja

Redigering af sporplan på PC

Indlæg af Trix3500 »

Hej,
Jeg forsøger at redigere sporplaner på min PC, efter indtastet IP adresse på min CS3+, men muligheden kommer ikke frem. Jeg kan kun ændre eller tilføje artikler. Mangler jeg at sætte nogle flueben eller lignende?
Håber meget at I kan hjælpe mig.
Mvh
Torben

PerR
Lokomotivfører
Indlæg: 250
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: Redigering af sporplan på PC

Indlæg af PerR »

Du kan ikke redigere sporplaner hvis du tilgår CS3 via en Webbrowser.
Du skal bruge VNC metoden istedet.
Du skal først installere et VNC viewer program på din PC. Dernæst skal du slå VNC serveren til i CS3 ved hjælp af en Webbrowser.
Tilsidst skal du starte VNC viewer programmet op, og så kan du redigere.
Med VNC får du en nøjagtig kopi af skærmen på CS3 på din PC.
Mvh Per

pejft
Ledvogter
Indlæg: 181
Tilmeldt: 01 feb 2016, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Kontakt:

Re: Redigering af sporplan på PC

Indlæg af pejft »

I forlængelse af Pers kommentar. Læs om VNC om installation ved at søge VNC på digitaltog.dk

De bedste modeljernbanehilsener
Peter Topp Engelsted Jonasen

http://www.digitaltog.dk - http://www.kvv73.dk - http://www.jonasen.eu

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5446
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Redigering af sporplan på PC

Indlæg af Søren »

Hejsa

Du henter RealVNC viewer herfra:
https://www.realvnc.com/en/connect/download/viewer/

Når den er installeret, så er det bare at indtaste ip-adressen på din CS3:

realvnc_connect.png

Ip-adressen på din CS3 finder du under indstillinger:

realvnc_cs3_ip.png

Herefter kan du arbejde med skærmen på din CS3 på din pc. Bemærk, at VNC er at betragte som fjernskrivebord. Det er blot en gengivelse af skærmen på din CS3.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Trix3500
Trafikelev
Indlæg: 18
Tilmeldt: 01 nov 2024, 11:56
Digital: Ja

Re: Redigering af sporplan på PC

Indlæg af Trix3500 »

Mange tak for jeres hjælp, jeg er nu kommet et skridt længere med at få styr på mines sporplaner.

God søndag aften.
Hilsen
Torben

Besvar