Programmering af Märklin dekoder 59080

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Trix3500
Trafikelev
Digital: Ja

Programmering af Märklin dekoder 59080

Indlæg af Trix3500 »

Hej,
Jeg har et diamondskift (59094), med 4 kryds (59093) - med 8 drev og dekoder installeret.
MEN, når jeg skifter krydsene på min CS3, skifter de helt anderledes end det symbol, der er afbildet på skærmen.
Jeg kan skifte dem i 4 forskellige retninger. Er der nogen der kan hjælpe mig angående omprogrammering af dekoderne i CS3? - Jeg håber at det giver mening?

På forhånd mange for jeres hjælp.
Hilsen
Torben

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Programmering af Märklin dekoder 59080

Indlæg af Søren »

Har du prøvet at bytte rundt på ledningerne til drevene. Ofte når drevene stiller anderledes end forventet, kan det hjælpe at bytte ledningerne rundt.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Trix3500
Trafikelev

Indlæg af Trix3500 »

Hej,
Tak for forslaget, jeg har prøvet at bytte om på ledningerne, men det gør desværre ingen forskel.

Mvh
Torben

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Prøv at forklare præcist, hvad det er der går galt.

Umiddelbart har du 4 separate kryddsskifte, er der ingen af dem, der skifter som billedet i CS3?

Du kan - ved hjælp af CV37 i dekoderen - bytte positioner.

Klaus

bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Nu skriver du ikke hvilke skinner, der er tale om, men er det K skinner, fordi så har jeg skrevet en del om det problem - også til Märklin - og det er endt med at Søren også kan se at der en fejl, og han lovede at kontakte Märklin.

Så hvis det de lange 2275, så må du kontakte mig på telefonen ....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Trix3500
Trafikelev

Indlæg af Trix3500 »

Det er godt nok spor 1 skinner men mund ikke det er det samme , jeg prøvet at enter det i cv 37 men jeg kan ikke rigtig få det til at virke den skriver indlæsning fejl

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Du skriver først at det er krydsspor med to drev ?

Du har sikkert oprettet X-sporet som dobbelt i CS3, og det er her, det bliver tricky.

Jeg har brugt flg. metode:

Du angriber et X af gangen.

Du fjerner f.eks. det højre drev i dekoderen og påvirker skærmen for at se om det fysiks er den venstre del, der bevæger sig.

Hvis ikke så må bytte ledningerne i dekoderen !

Næste step er om bevægelsen passer og igen kun den venstre side. Hvis det er modsat skal de 2 blå byttes i porten.

Når det er på plads, så er det højre drev, som du skal have styr på ……

Jeg har også prøvet at dreje X’et på skærmen 180 grader, men jeg er endt med det beskrevne !

Denne problematikken har Märklin løst med deres nye slanke C krydsspor ved kun at have et drev, men har glemt os med K skinner + andre brugere der anvender en CS3 til f.eks. DC !

H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Trix3500
Trafikelev

Indlæg af Trix3500 »

Ja det er rigtig

bygger01
Lokomotivfører

Indlæg af bygger01 »

Hr. Trix, du må undskylde, at du svarede på mit sidste indlæg, hvor jeg først spurgte om det var med 2 drev, og hvor jeg bagefter læste, at det havde du bekræftet, så derfor rettede jeg, og så havde du allerede svaret !

Men ellers håber jeg, at det giver mening, hvad jeg skrev.

Undervejs har jeg også brugt at erstatte X-sporet med 2 sporskifter med samme adresse på CS3 for at fastslå:

At porten er rigtig ( her har jeg altid arbejdet ud fra, at den venstre del for mig var den første port & den venstre på CS3 ).
At de to blå ledninger er indsat rigtig.

Trix3500
Trafikelev

Indlæg af Trix3500 »

Hvorfor skriver cs3 “ cv læsefejl.Handlingen er afbrudt “ når jeg prøver at ændre det i cv37

Besvar