Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
En af mine bekendte har både en AC og en DC Roco MA og vil gerne sidstnævnte ombygget til AC.(se medfølgende billeder)
Hvad er i øvrigt forskellen på de to Roco MA’ere udover AC/DC samt antal vogne?
Umiddelbart har jeg kigget lidt på de to tog og er kommet frem til, at det i hvert tilfælde kræver en ny vogn bund(mener at kunne se den i oversigten over reservedele(nr. 41)) samt slæbesko til DC-udgaven?
Har jeg ret i min antagelse eller skal der mere til?
Hjulene er sikkert et problem, fordi en togstamme skal vel have ledende hjul, højere flange + mindre afstand mellem hjulene.
Og så er en slæbesko foran & bag på !
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).
Hvis det skal gøres rigtigt skal du bestille at det der i reservedelslisten står under "AC".
Nye hjul, nye bund til gearkasse, en ny bogie til styrevognen osv.
Helt ærligt - det bedste der er at gøre at at finde en der har det "modsatte problem" og så bytte, eller sælge den og købe en rigtig AC model fra start....
Vedkommende, på hvis vegne jeg rettede min forespørgsel, bliver nok lidt skuffet men tak for kvalificerede svar, som jeg vil give videre og anbefale ham at prøve evt at bytte den