Mck

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
moppe
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Mck

Indlæg af moppe »

En CS3 kan godt…..

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Godsbanen skrev: 22 nov 2025, 14:16

Men en mobil station 2 kan (i DCC programmering også selvom man anvender en CS3 på anlægget og kører lokomotivet i mfx) gå direkte ind og læse en CV i dekoderen uden en skabelon (i dette tilfælde CV 113) og give mulighed for at ændre værdien. Så det undrer sikkert nogen, hvorfor en CS3 ikke kan.

DCC programmering på CS3 skal altid ske på programmeringssporet. En Mobile Station 2 har intet programmeringsspor. Så den skriver direkte til hovedsporet.

Men jeg er lidt usikker på hvad du mener, for du har vel næppe en CS3 og en MS2 sat til anlægget på samme tid?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Godsbanen
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Indlæg af Godsbanen »

Søren skrev: 22 nov 2025, 15:45
Godsbanen skrev: 22 nov 2025, 14:16

Men en mobil station 2 kan (i DCC programmering også selvom man anvender en CS3 på anlægget og kører lokomotivet i mfx) gå direkte ind og læse en CV i dekoderen uden en skabelon (i dette tilfælde CV 113) og give mulighed for at ændre værdien. Så det undrer sikkert nogen, hvorfor en CS3 ikke kan.

DCC programmering på CS3 skal altid ske på programmeringssporet. En Mobile Station 2 har intet programmeringsspor. Så den skriver direkte til hovedsporet.

Men jeg er lidt usikker på hvad du mener, for du har vel næppe en CS3 og en MS2 sat til anlægget på samme tid?

Hvis jeg bruger en MS2 til programmering, er den selvfølgelig helt med egen strømforsyning, skinneboks og selvstændigt, løst skinnestykke. (Jeg bruger også MS2 koblet til min CS3, men det er som slave og ikke til programmering).
Min brug af MS2 til programmering af CV'er blev foranlediget af forskellige youtube instruktionsvideoer, hvor det blev vist, hvordan man via DCC adressen 3 kunne tilgå og redigere de CV'er man ønskede.
Hvis jeg sætter et lokomotiv op i DCC på CS3 bruger jeg selvfølgelig også programmeringsudgangen... og plejer at tage stikket til hovedsporet ud.

Besvar