Hej!
Jeg er i gang med at bygge min første modeljernbane og er ved at lægge sidste hånd på min skyggebanegård (Märklin C-skinner). Inden jeg går i gang med at bygge det næste lag, vil jeg gerne være sikker på, at alt er, som det skal være. Det er særligt strømforbruget, jeg er usikker på. Mon det giver mening at købe en booster og lade den stå for al strømmen til skyggebanegården?
Der er 23 sporskifter med drev (74491/74492), og alle har monteret lanterner (74471). Desuden er der indtil videre otte dværgsignaler (74371), og der er planlagt 15 i alt. Sporkifter og signaler styres med seks M83'ere og to (planlagt fire) M84'ere. Alt er sat direkte til en CS3+, og når jeg tænder for den uden noget materiel på skinnerne, så er spændingen 19,2 volt, og den bruger 0,383 ampere.
Skyggebanegården er dimensioneret til 14 tog, men den er jo primært til parkering, og i praksis vil der næppe køre mere end to tog på én gang. Skal jeg mon være bekymret for strømforsyningen? Jeg har ført tyk ledning rundt under banen, hvortil alle grønne og blå segmenter er tilkoblet. Desuden er alle røde, grønne, gule og blå segmenter isolerede og forbundet til S88'ere, så jeg har 60 tilbagemeldinger i alt. Jeg har brugt "diodetricket" på samtlige segmenter.
På forhånd tak!
Michael