Jeg har også kigget lidt på din plan, men jeg kan ærlig talt ikke finde ud af, hvad du vil med den.
Hvilken trafik vil du have på din bane? Er det en legebane, hvor du og børnene kører rundt sådan lidt tilfældigt eller vil du have en mere overordnet plan med trafikken?
Der er umiddelbart lagt op til rigtig meget rangering, men vil der være et formål med det? Vogne plejer at komme og gå fra en eller anden virksomhed.
Har du en station på banen? Hvis ja, hvor er perronerne?
På nederste plan har du nogle opstillinsspor, som ender blindt. Det kommer til at give nogle udfordringer, når du skal afvikle trafikken. Jeg går ikke ud fra, at du umiddelbart kan se, hvad der foregår på nederste plan, så det med at togene skal køre baglæns ind eller ud derfra bliver udfordrende.
På nederste plan i øverste, venstre hjørne på din tegning har du en 180 graders kurve efterfulgt af en 90 graders kurve ind til en, hvad jeg tænker også er en opstilingsbanegård. Hvorfor ikke bare en 90 graders kurve i hjørnet og derved få noget mere sporplads?
Et par andre spørgsmål:
Hvor lange tog vil du køre med?
Hvor dyb er din bane? Kan du nå det fjerneste hjørne, hvis det er der toget afsporer? Samme spørgsmål gælder for nederste plan? Kan du få en arm ind uden at vælte det der stå på de andre spor?
Ksn1205 skrev: ↑22 feb 2026, 12:08
har lavet noget udkast, men de er meget rundt, har svært ved at få lavet det der ekstra.
dog er jeg glad for jeg har fået indbygget to små rundbaner til børnene, og så har jeg også fundet pladst til både skydebro og drejesive. Hvis nogen har ider til noget ekstra er de velkommen.
Hvad er det for noget ekstra du vil have? Som jeg jeg ser det, så har du allerede fyldt godt op. Husk på, at også indenfor modelbaneverden gælder less is more.
Umiddelbart tænker jeg, at rundbane til børnene er en dårlig ide. Børn bliver også trætte af at se togene køre i ring, og så vil de også køre tog på resten af banen.
Jeg forventer ikke svar på alle mine spørgsmål, men prøv at gentænke, hvordan trafikken vil glide og ikke mindst, hvad vil du selv se på din bane.