Som før skrevet - det gik godt i går med at komme tilbage i tiden - og det har fået mig til at tænke på:
Hvorfor i hele taget opdatere i fremtiden !
Hva' kan man miste, når man med 2.5.2 har noget, der kan styre ens "jernbane".
Der er f.eks. med 2.6 kommet muligheden for at bruge et web kamera, men hvem har tid til al det skifteri på den relative lille skærm på CS3, hvor man allerede har sporplaner & lokomotivstyring, når man skal lege.
Det er også derfor, jeg i stedet anvender to iPad'er.
Den ene - den gamle i normal størrelse i lodret - der stadigvæk har begge de gamle app'er fra Märklin, men det er den første, der bruges, for den er god og hurtig til at finde diverse lokomotiver med store billeder.
Den anden - en 12" - bruges til sporplanerne, hvor jeg synes, at det er meget hurtigere at skifte mellem 6 forskellige ( + de to fra skyggebanegårdene, men de passes af nogle print fra Litra DK ).
De 3 kamera'er, der bruges fra tid til anden, vises via en havareret laptop på en gammel skærm ( 2 x skyggebanegård + et luftfoto af en station, for at kunne se hvilke spor der er ledige ). Her kan jeg kun se alle 3 billeder på en gang. Her ønsker jeg et program der kunne vise hvert billede i en skiftende strøm, men det kan jeg ikke finde / Så hjælp !!!!
Så til sidst - hvad bruger jeg skærmen på CS3 til, når der leges - det er nok kun, hvis der skal rangeres, for her synes jeg, det er lettere med drejeknapperne, når øjnene er på sporene.
Så bemærkningen - Hvorfor i hele taget opdatere i fremtiden - er på sin vis let, når der ikke skal flere lokomotiver til, og banen bliver ikke lavet om, når man nu er blevet firs !!!
Men vi skal da på DMJU udstillingen ........

- Styring