Virus, fejl eller hvad?

Har du spørgsmål til brugen af forumet? Stil dit spørgsmål her. Vi kan desværre ikke være der hele tiden, så vi appellerer til, at I vil forsøge, at hjælpe hinanden så godt I nu kan.
Forumregler
Forsøg at hjælp hinanden med de problemer der måtte opstå. Arbejdet med forumet er frivilligt og problemer håndteres efter bedste evne. :-)
Besvar
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af Erik Olsen »

Jeg så noget mærkeligt i et indlæg i dag. Der var et ord "par" understreget som et link, og da jeg tilfældigt førte cursoren hen over det, kom der et billede som lignede en reklame for et netdating-site. Jeg kørte en scanning med Superantispyware dersom det skulle være min PC den var gal med, bagefter ser indlægget dog lige sådan ud.

Indlægget ligger på http://www.baneforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=496 og jeg har ikke klikket på linket eller på anden måde undersøgt det.

Hvad er der sket der?
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af moppe »

Hvilken browser bruger du?

Her et billede af, hvordan indlægget ser ud hos mig, med Mozilla Firefox:
snapshot.jpg
Klaus
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af bygger01 »

På heden er der heller ikke direkte åbnet for dating, når de par "par" bliver berørt, men det er da meget sjovt med netdating og par .....

Men behøver det er være Baneforum, der er skyld i dette .....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af Erik Olsen »

bygger01 skrev:På heden er der heller ikke direkte åbnet for dating, når de par "par" bliver berørt, men det er da meget sjovt med netdating og par .....

Men behøver det er være Baneforum, der er skyld i dette .....
Jeg skylder at nævne jeg bruger Firefox 16.0.2. I dit indlæg linker ordet "dating" på tilsvarende måde til en pop-up. Nej, jeg ved ikke om det ligger hos Baneforum eller hos mig, derfor spørger jeg.

Jeg prøver at køre nogle flere scanninger på min PC, Superantispyware plejer ellers at klare den slags.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af moppe »

Erik Olsen skrev:Jeg skylder at nævne jeg bruger Firefox 16.0.2. I dit indlæg linker ordet "dating" på tilsvarende måde til en pop-up. Nej, jeg ved ikke om det ligger hos Baneforum eller hos mig, derfor spørger jeg.
Jeg er ikke i tvivl - det er hos dig. Forumsoftwaren kan slet ikke sådan noget.

Klaus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af Erik Olsen »

moppe skrev:Jeg er ikke i tvivl - det er hos dig. Forumsoftwaren kan slet ikke sådan noget.
Det er meget mystisk. Nu har jeg scannet igen med Superantispyware og MS Security Essentials (begge fuldt opdateret), og jeg finder stadig to tilfælde på baneforum.dk, men ingen andre steder.
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af Erik Olsen »

Erik Olsen skrev:Det er meget mystisk.
Nu er jeg inde med Opera og ser ikke de pågældende links. Fejlen skal nok findes i Firefox, måske i et tilføjelsesprogram - det må jeg indersøge. Tak for hjælpen.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Virus, fejl eller hvad?

Indlæg af moppe »

Besvar