Jeg har en ACME EA som jeg købte 2023. Dengang havde jeg den ude af æsken for lige at se den an, men jeg havde den ikke på sporet, da jeg ikke havde nogen bane på det tidspunkt.
I dag har har jeg fået bygget en bane, og er egentlig stadig i gang, så nu skulle den ud af æsken og strække ben. Jeg havde en passende oprangering klar, så spændingen var stor for at se den køre. Men efter at den var sat på skinnerne opdager jeg, at den var lidt uligevægtig. Den var højere i den ene ende i forhold til den anden ende. Jeg tænkte først, at det er nok overdelen som lige skulle trykkes ordentlig på plads, men den sad hvor den sad.
Nu har jeg pillet overdelen af, og det er tydeligt, at den ligger skæv. Der er mere frihøjde mellem den ene boogie og rammen end den anden boggie og ramme. På billedet er det boogien til højre, at den er gal med.
Løsningen skal helt sikkert findes i ophænget af boogien, men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg kommer derind. Der ligger en printplade i nærmest hele lokomotivets længde, og det ligger også hen over ophænget. Printet er skruet fast med 4 små skruer. Derudover er der nogle ledninger, som er fastgjort med stik. Til sidst er der også 4 ledninger fra strømoptaget som er loddet på printet, og det er her at jeg går i stå.
Hvad gør jeg herfra?
Som jeg jeg ser det, så er jeg nød til at fatte loddekolben og lodde ledningerne fra strømoptaget af printet, for at kunne fjerne printet så jeg kan komme til boggiens ophæng. Det er ikke en operation jeg er hel vild med i kraft af lodningernes små størrelser.
Nogen gode idéér eller skal jeg bare fatte mod?