windigipet 2015
-
pera
- Stationsforstander
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C og LGB
- Geografisk sted: 8970 Dalbyover
windigipet 2015
Hej jeg er ved og bygge en stor bane i Märklin c skinner lige nu køre jeg med en Z21 men tror jeg vil over og ha Märklin cs3 plus men jeg vil også gerne styre togene via pc med måske windigipet (fås det på dansk) da jeg ikke er god til sprog og bor midt i Jylland for jeg har set der er kurser men lang fra hvor jeg bor ved Randers er der også nogle der kan anbefale hvad man kan bruge til tilbagemelding eller ? mvh Per
Med Venlig Hilsen
Per A
Märklin CS3+, C Skinner, 3 Skinne drift. Kælderkøbing modeljernbane. og LGB i Haven
Per A
Märklin CS3+, C Skinner, 3 Skinne drift. Kælderkøbing modeljernbane. og LGB i Haven
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: windigipet 2015
hej
jeg bruger http://www.freiwald.com/pages/index.html Railroad og co
det virker super og har et meget effektivt fora på engelsk.
Jeg tror at det virker med næsten alt.
jeg bruger http://www.freiwald.com/pages/index.html Railroad og co
det virker super og har et meget effektivt fora på engelsk.
Jeg tror at det virker med næsten alt.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
Søren
- Lokomotivfører
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Hvad ønsker du at din kommende computerstyring skal gøre for dig? Man kan opnå rigtig mange ting, men det er ikke alle computerstyringer der er lige hensigtsmæssige til alle opgaver.pera skrev:Hej jeg er ved og bygge en stor bane i Märklin c skinner lige nu køre jeg med en Z21 men tror jeg vil over og ha Märklin cs3 plus men jeg vil også gerne styre togene via pc med måske windigipet
Tilbagemelding sker gennem din CS3 Plus til computeren via S88.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Hej
Som Søren rigtignok påpeger skal du muligvis først tage fat i hvad det er du ønsker, derefter om du vil den ene eller anden vej.
Du kan muligvis først tage fat CS3 og se hvorlangt den bringer dig mod målet som du ønsker. Alternativt er din Z21 (den store model) jo nok hvis du virkelig vil PC vejen, egentlig er det jo det interface mellem PC og Bane som du så har brug for. Hvis du vælger det rette PC program har du ikke særlig meget brug for central stationen den ender med at være en snitflade for din PC.
Så som jeg lige ser det er valget mere om du vil have en CS3 med alt det den kan, og det er en del, eller styre fra en PC med alt det det bringer med sig. Hvis du er meget i tvivl så hent et PC program ned som du vil prøve, der er gratis demo af de fleste med en aller anden form for begrænsning i tid eller antal af tog. det koster ikke noget og kan spille sammen med din Z21. Viser det sig at det er CS3 vejen du vil så er der kun tid som du har spildt og ikke > 500€ på et PC program.
Det er jo ikke ligefrem gratis noget af delene.
Hvis du ender i PC siden så pas på med at investere i den billigste version, du rammer hurtig noget som du ikke kan. Jeg startede med TC sølv og endte på guld 2 måneder senere. Det gav en "dummebøde" på 30€.
Som Søren rigtignok påpeger skal du muligvis først tage fat i hvad det er du ønsker, derefter om du vil den ene eller anden vej.
Du kan muligvis først tage fat CS3 og se hvorlangt den bringer dig mod målet som du ønsker. Alternativt er din Z21 (den store model) jo nok hvis du virkelig vil PC vejen, egentlig er det jo det interface mellem PC og Bane som du så har brug for. Hvis du vælger det rette PC program har du ikke særlig meget brug for central stationen den ender med at være en snitflade for din PC.
Så som jeg lige ser det er valget mere om du vil have en CS3 med alt det den kan, og det er en del, eller styre fra en PC med alt det det bringer med sig. Hvis du er meget i tvivl så hent et PC program ned som du vil prøve, der er gratis demo af de fleste med en aller anden form for begrænsning i tid eller antal af tog. det koster ikke noget og kan spille sammen med din Z21. Viser det sig at det er CS3 vejen du vil så er der kun tid som du har spildt og ikke > 500€ på et PC program.
Det er jo ikke ligefrem gratis noget af delene.
Hvis du ender i PC siden så pas på med at investere i den billigste version, du rammer hurtig noget som du ikke kan. Jeg startede med TC sølv og endte på guld 2 måneder senere. Det gav en "dummebøde" på 30€.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
cmq
- Godsforvalter
- Scale: H0 - 3-rail
- Geografisk sted: Kvistgård
Jeg bruger selv Traincontroller hvilket jeg er super glad for. Der er et rigtigt godt forum både på tysk og engelsk, ligeledes kan man også finde en masse god hjælp på danske tog forums.
Det der gjorde udslaget for at jeg investeret 509 eur (3790 kr) var at jeg fandt denne hjemmeside med 41 videos:
https://rudysmodelrailway.wordpress.com ... ontroller/
det gør at man virkelig kan komme hurtig igang.
Men som de andre også siger, så skal man gøre op med sig selv hvad det er man vil.
Det der gjorde udslaget for at jeg investeret 509 eur (3790 kr) var at jeg fandt denne hjemmeside med 41 videos:
https://rudysmodelrailway.wordpress.com ... ontroller/
det gør at man virkelig kan komme hurtig igang.
Men som de andre også siger, så skal man gøre op med sig selv hvad det er man vil.
Christian Q
Esu Ecos 50200
Train controller gold 8.0
Tranprogrammer, +hardware
Esu Ecos 50200
Train controller gold 8.0
Tranprogrammer, +hardware
Hej Pera
Jeg kan godt forstå dit problem med hensyn til sprog, og det giver nogle underlige spørgsmål.
Du spørger og Windigipet 2015 kan dansk ;-) dertil er svaret ja den version har faktisk mange sprog som er i sprog- moduler. Men der findes også andre programmer som kan dansk, Itrain har også et dansk sprogmodul.
Jeg bruger selv Windigipet 2015 med dansk sprogmodul, men begge disse programmer er pc programmer og min erfaring er at du vil komme til at bruge megen tid med at programmere inden du bliver tilfreds, men det er dejligt at se det fungere. Jeg vil anbefale dig at bruge google crohme med oversættelses modulet og læse om det.
med venlig hilsen
Jan Fjorbak :D
Jeg kan godt forstå dit problem med hensyn til sprog, og det giver nogle underlige spørgsmål.
Du spørger og Windigipet 2015 kan dansk ;-) dertil er svaret ja den version har faktisk mange sprog som er i sprog- moduler. Men der findes også andre programmer som kan dansk, Itrain har også et dansk sprogmodul.
Jeg bruger selv Windigipet 2015 med dansk sprogmodul, men begge disse programmer er pc programmer og min erfaring er at du vil komme til at bruge megen tid med at programmere inden du bliver tilfreds, men det er dejligt at se det fungere. Jeg vil anbefale dig at bruge google crohme med oversættelses modulet og læse om det.
med venlig hilsen
Jan Fjorbak :D