Märklin 74465 eller viessmann 5235

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
dennis92
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Märklin 74465 eller viessmann 5235

Indlæg af dennis92 »

Hej i forummet.

Jeg har to 3 vejs skifter jeg vil have gjort digital men er ultra meget i tvivl om jeg skal vælge Märklin 74465 eller en viessmann 5235.
Det der holder mig lidt igen er at jeg i tvivl om at jeg skal lodde noget på 74465. Eller hvordan er det.?
Og hvad er jeres erfaring med disse dekoder?
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin 74465 eller viessmann 5235

Indlæg af Søren »

Hej Dennis

Du skal ikke lodde noget med Märklins 3-vejs-dekoder. Det er plug and play.

Eneste punkt hvor du skal lodde er, hvis du vælger at montere lanterner. Der er fire loddepladser til i alt to lanterner. Det er dog frivilligt om man vil installere dem.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Indlæg af jhcn »

Er der nogen som har prøvet at installere med Viessmann 5235?

Jeg er nemlig igang, men kan ikke få det til at virke. De to drev er monteret under et Märklin trevejsskifte, og dekoderen fra Viessmann er også monteret. Min forventning var så at et af de to drev ville gå igang når jeg trykker på den lille knap på dekoderen, men det sker ikke. Og derfor kan jeg ikke komme videre med programmeringen?
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Virker drevene uden dekoderen?

Ønsker du at benytte DCC eller MM til dit tilbehør? Jeg vil anbefale at benytte DCC, ved DCC skal du trykke 3 gange på tasten på dekoderen. Bemærk at sporskiftet skal ligge så håndbetjeningen (osten) kan bevæge sig frit ellers kan motoren ikke stille sporskiftet når du programmerer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Indlæg af jhcn »

Søren Lauritsen skrev:Virker drevene uden dekoderen?

Ønsker du at benytte DCC eller MM til dit tilbehør? Jeg vil anbefale at benytte DCC, ved DCC skal du trykke 3 gange på tasten på dekoderen. Bemærk at sporskiftet skal ligge så håndbetjeningen (osten) kan bevæge sig frit ellers kan motoren ikke stille sporskiftet når du programmerer.
Jeps, begge drev virker analogt. Og jeg har valgt MM samt gammel dekodertype. Og i dag kan jeg godt få den til at programmere - så måske der var en løs forbindelse i går....

Til gengæld kan jeg ikke få styr på højre og venstre. Men her snyder jeg nok - i hvert tilfælde hvis ledningerne er lange nok til at være monteret på kryds..... Altså omvendt manualen anvisning!
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Besvar