Skinnebus VT95 fra Märklin
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1600
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Nå !
Så må vi nok glemme kunne have synlige cykler med til færgen ..........
Så må vi nok glemme kunne have synlige cykler med til færgen ..........
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin c
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Har nu kørt lidt med den lille skinnebus og er blevet rigtig glad for indkøbet...den er en lille "perle" i samlingen.
-
- Ledvogter
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: C-skinner
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Det er altså en fin model du fået fat på, sådan en ting som lys på anhængervognen som skifter afhængig af kørselsretning er en fed egenskab :)
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Jag upptäckte en stor nackdel med Märklins "skinnebus",att ska man byta ut slirskydd måste man plocka vissa delar isär med flera steg för att kunna komma åt slirskydd!!
Inte bra med krångligt service Märklin...
Inte bra med krångligt service Märklin...
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Det är väl samma sak med modeller från många andra tillverkare. Vill du detaljer eller enkel användning? Hvor öfta byta du ut slirskydd, det är ju inte var dag?Anders63 skrev:Jag upptäckte en stor nackdel med Märklins "skinnebus",att ska man byta ut slirskydd måste man plocka vissa delar isär med flera steg för att kunna komma åt slirskydd!
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin c
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Hej Anders63Anders63 skrev:Jag upptäckte en stor nackdel med Märklins "skinnebus",att ska man byta ut slirskydd måste man plocka vissa delar isär med flera steg för att kunna komma åt slirskydd!!
Inte bra med krångligt service Märklin...
Sorry!...men her forstår jeg ikke helt det du siger og gætter på det har noget at gøre med at udskifte dele ?
Mener du at toget ikke har fat i skinnerne ?
Vh. Miwes
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Nej, han mener at det er svært at skifte hæfteringene uden at skulle afmontere flere detaljer på vognen.Miwes skrev:Sorry!...men her forstår jeg ikke helt det du siger og gætter på det har noget at gøre med at udskifte dele? Mener du at toget ikke har fat i skinnerne?
Det er ofte sådan at man skal afmontere en række detaljer for at kunne udskifte hæfteringen på hjulsættene. Jeg har flere modeller hvor det er en større operation at skulle udskifte hæfteringene. Jeg mindes dog kun et lokomotiv hvor det nogensinde har været nødvendigt, så hvis det er eneste ulempe ved modellen, synes jeg vi står godt. :-)
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin c
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Tak for forklaringen Søren
Det er ikke noget jeg har prøvet endnu, men lyder da lidt træls ??
Nu har jeg jo kun en meget lille bane og mine tog kører nærmest kun parade-kørsel, så de vil være meget lidt brugte i forhold til de tog der køre på de store baner og ofte.
Jeg så for noget tid siden en af de teknikkere der arbejder på en af de store anlæg, fortælle at de ofte havde problemer med de tog der kørte dag ind og dag ud....han fortalte at de var egentlig ikke bygget til det.
Det var altså noget der overraskede mig lidt, men har ikke forstand på den del endnu og her var altså tale om tog der kører på de store offentlige anlæg (husker kun det var en af de store baner i tyskland).
Som sagt er mine tog kun i action meget få gange om ugen og de er mere til udstilling (samleobjekter) end egentlig kørsel.
Vh. Miwes
Det er ikke noget jeg har prøvet endnu, men lyder da lidt træls ??
Nu har jeg jo kun en meget lille bane og mine tog kører nærmest kun parade-kørsel, så de vil være meget lidt brugte i forhold til de tog der køre på de store baner og ofte.
Jeg så for noget tid siden en af de teknikkere der arbejder på en af de store anlæg, fortælle at de ofte havde problemer med de tog der kørte dag ind og dag ud....han fortalte at de var egentlig ikke bygget til det.
Det var altså noget der overraskede mig lidt, men har ikke forstand på den del endnu og her var altså tale om tog der kører på de store offentlige anlæg (husker kun det var en af de store baner i tyskland).
Som sagt er mine tog kun i action meget få gange om ugen og de er mere til udstilling (samleobjekter) end egentlig kørsel.
Vh. Miwes
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4580
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Hvilke tog der kan holde til intensiv drift og hvilke der ikke kan, har jeg en rimelig god erfaring med. Hen over sommeren har vi åbent 7 dage om ugen, 7 uger i træk (se kalender herhttp://www.modelbaneeuropa.dk/gfx/aabning2017.pdf).
Jeg er ikke i tvivl om, hvilke lokomotiver/togsæt der er bedst konstruerede til det formål ;-)
Klaus
Jeg er ikke i tvivl om, hvilke lokomotiver/togsæt der er bedst konstruerede til det formål ;-)
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5293
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Skinnebus VT95 fra Märklin
Jeg synes ikke det er et problem, du skal næsten aldrig skifte hæfteringen; 0 - 1 gang i din levetid pr. model. Jeg vil hellere at der er lidt flere detajler og så skulle bruge lidt ekstra tid hvis hæfteringen skal skiftes.Miwes skrev:Det er ikke noget jeg har prøvet endnu, men lyder da lidt træls ??
Med dit beskrevne brug af modellen bliver det næppe noget du skal tænke på.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/