PC Tilslutning hjælp

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
domino
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Trix C-skinner
Geografisk sted: 8783 Hornsyld

Re: PC Tilslutning hjælp

Indlæg af domino »

moppe skrev:
domino skrev:Ok, jeg køber en router, vil det sige at jeg så skal have 2 router tilsluttet ?
Den router et har i dag er ikke en rotter, men kombineret modem og bridge. Den laver en "broforbindelse" mellem stofas netværk og dine computere. Den har ingen routerfunktion, det betyder også at alle og enhver kan se dine eventuelle computere og forsøge at hacke dem. Det lukker et ude med en router og et får samtidig muliged for at lave dit eget lukkede netværk

Klaus

Ahhhh ok.
Vil det sige at hvis jeg har en router er det ikke muligt at hacke min PC ??
Er der noget jeg skal tage højde for ved køb af router hastighed/størrelse ect ???

brian

Nippon Model Railroad Society.
Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

domino skrev:Vil det sige at hvis jeg har en router er det ikke muligt at hacke min PC ??
Ikke uden at du gør noget aktivt selv og tillader at der installeres noget. En lukket router fungerer som en god firewall.
domino skrev: Er der noget jeg skal tage højde for ved køb af router hastighed/størrelse ect ???
Den skal kunne klare din internethastighed. Nogen har via kabel nogle uhyggeligt høje hastigheder, andre bare en lille 10/10 forbindelse.

Gå i en butik og lad dig rådgive, fortæl hvor hurtig en forbindelse du har.

Klaus
domino
Stationsbetjent

Indlæg af domino »

moppe skrev:
domino skrev:Vil det sige at hvis jeg har en router er det ikke muligt at hacke min PC ??
Ikke uden at du gør noget aktivt selv og tillader at der installeres noget. En lukket router fungerer som en god firewall.
domino skrev: Er der noget jeg skal tage højde for ved køb af router hastighed/størrelse ect ???
Den skal kunne klare din internethastighed. Nogen har via kabel nogle uhyggeligt høje hastigheder, andre bare en lille 10/10 forbindelse.

Klaus

Super

Vender tilbage når jeg har fået køb router, bliver sikkert først på Tirsdag.

Brian

Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

domino
Stationsbetjent

Indlæg af domino »

domino skrev:
moppe skrev:

Klaus
Ok, så har jeg fået købt en router (Jensen Wireless 150Mbps-11n,Airlink 29150)
Ok, hvordan sætter jeg det hele sammen ??

Brian

Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

domino skrev:Ok, så har jeg fået købt en router (Jensen Wireless 150Mbps-11n,Airlink 29150)
Det kabel der i da går fra dit modem og over i din PC; sætter du i WAN porten på routeren. Nu skulle link lampen for WAN (ligner et internet explorer llogo) gerne begynde at lyse (ellers skal du have et krydset kabel).

Derefter sætter du kabel fra en af de 4 LAN porte til din PC og fra en af LAN portene til din ECoS. Der skulle så gerne komme lys i 2 af LAN lamperne.

Klaus
domino
Stationsbetjent

Indlæg af domino »

Ok, der gik lige lidt tid inden jeg fik det til at køre, jeg har IP telefoni så den skulle også tilsluttes, men det ser ud til at køre nu,nu har den ip adresse 192.168.0.102 , ser det mere rigtigt ud ??
Men jeg har stadig problemer med at downloade min configuration, når jeg trykker på knappen"store configuraton" sker der intet, kan ikke se om den downloader eller om den gemmer fil, hvis jeg så trykker på knappen igen efter ca 10 min
kommer denne fejl"
Error:
There is already a store process running.
Storing multiple configuarions at one time is not possible.

Men jeg kan ikke se/finde nogen fil som er downloaded eller ved at blive downloaded ??
Nogen ideer ???

Brian

moppe skrev:
domino skrev:Ok, så har jeg fået købt en router (Jensen Wireless 150Mbps-11n,Airlink 29150)
Det kabel der i da går fra dit modem og over i din PC; sætter du i WAN porten på routeren. Nu skulle link lampen for WAN (ligner et internet explorer llogo) gerne begynde at lyse (ellers skal du have et krydset kabel).

Derefter sætter du kabel fra en af de 4 LAN porte til din PC og fra en af LAN portene til din ECoS. Der skulle så gerne komme lys i 2 af LAN lamperne.

Klaus

Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

domino skrev:Ok, der gik lige lidt tid inden jeg fik det til at køre, jeg har IP telefoni så den skulle også tilsluttes, men det ser ud til at køre nu,nu har den ip adresse 192.168.0.102 , ser det mere rigtigt ud ??
I den grad. Specielt, hvis din computers PC hedder 192.168.0.(noget andet end 102)
domino skrev: Men jeg har stadig problemer med at downloade min configuration, når jeg trykker på knappen"store configuraton" sker der intet, kan ikke se om den downloader eller om den gemmer fil, hvis jeg så trykker på knappen igen efter ca 10 min
kommer denne fejl"
Error:

Men jeg kan ikke se/finde nogen fil som er downloaded eller ved at blive downloaded ??
Nogen ideer ???
Måske den bare er lang tid om det?

Jeg kender desværre ikke ECoS godt nok til at vide hvor lang tid det tager.

Prøv evt at registrere din ECoS hos ESU og kig i deres forum.

Klaus
domino
Stationsbetjent

Indlæg af domino »

Hmmmm, har svaret på dette indlæg en gang her til aften, men det er åbenbart væk ??

Det ser ud til at køre nu, min PC IP er 101 til sidst , så den er tæt på ;) , undrede mig lidt at jeg ikke skulle log ind på den nye router efter jeg havde tilsluttet den, men det er måske normal ??

Jeg prøver at finde hjælp til Ecos andet sted ;)

Brian

moppe skrev:
domino skrev:Ok, der gik lige lidt tid inden jeg fik det til at køre, jeg har IP telefoni så den skulle også tilsluttes, men det ser ud til at køre nu,nu har den ip adresse 192.168.0.102 , ser det mere rigtigt ud ??
I den grad. Specielt, hvis din computers PC hedder 192.168.0.(noget andet end 102)
domino skrev: Men jeg har stadig problemer med at downloade min configuration, når jeg trykker på knappen"store configuraton" sker der intet, kan ikke se om den downloader eller om den gemmer fil, hvis jeg så trykker på knappen igen efter ca 10 min
kommer denne fejl"
Error:

Nogen ideer ???
Måske den bare er lang tid om det?

Jeg kender desværre ikke ECoS godt nok til at vide hvor lang tid det tager.

Prøv evt at registrere din ECoS hos ESU og kig i deres forum.

Klaus

Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

domino skrev:Det ser ud til at køre nu, min PC IP er 101 til sidst , så den er tæt på ;) , undrede mig lidt at jeg ikke skulle log ind på den nye router efter jeg havde tilsluttet den, men det er måske normal ??
Ganske normalt......

Prøv at lade den gemme opsætning og lad den stå til i morgen.

Klaus
domino
Stationsbetjent

Indlæg af domino »

moppe skrev:
domino skrev:Det ser ud til at køre nu, min PC IP er 101 til sidst , så den er tæt på ;) , undrede mig lidt at jeg ikke skulle log ind på den nye router efter jeg havde tilsluttet den, men det er måske normal ??
Ganske normalt......

Prøv at lade den gemme opsætning og lad den stå til i morgen.

Klaus

OK, er på job PT, vil prøve i morgen at lade den stå flere timer og ser hvad der sker.

Brian

Japansk H0.
Digital og analog.
Trix C-skinner.

Besvar