Jeg har forsøgt at indsætte nogle billeder fra min nye bane. Uden held.
Jeg udlagt et begyndersæt C1c og udvidelsessæt C4 og C5.
Det ligger på ialt to porøse plader. Lette for at jeg selv skal kunne håndtere dem. Ialt 2 X 1,80.
Ikke prangende med plads, så jeg har måtte lægge banen diagonalt for, at den skal kunne være der.
Dvs. jeg har noget luft i to af hjørnerne. Hvor jeg kan opbygge byer og bjerglandskaber.
Hvilke materialer vil det være godt at bygge af. Jeg vil ikke bruge gips og mere faste materialer, idet banen skal kunne brydes ned hurtigt, flyttes eller laves om.
Jeg vil gerne have to i ialt tre niveauer. Station, remisespor og by i bunden, og bjerge og broer i 2. og 3. niveau.
Nu er det underste niveau lagt.
Nogle gode ideer, og hvordan fanger jeg an. Skal jeg købe løse skinner, altså én efter en, elektriske sporskifte, eller skal jeg ud i et nyt startsæt. Er det papmache eller flamingo til bjerge og landskaber osv.
Mange tak for svar.
Bygning af bjerge osv i niveauer
-
Finn1956
- Stationsbetjent
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Vejle
Re: Bygning af bjerge osv i niveauer
Så lykkedes det at oploade billederne. Prøv at se; megen plads har jeg ikke til tre niveauer.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bygning af bjerge osv i niveauer
Hejsa
Det er mange spørgsmål i et indlæg. :-) Jeg kan starte med billederne. De må ikke overstige 500 KB i størrelse. Du kan læse her hvordan du gør dine billeder mindre:
viewtopic.php?f=11&t=3
Med hensyn til bjerge, tjek denne video, den beskriver meget godt hvordan du kommer nemt i gang med at bygge et anlæg med underlagssystemet fra Woodland Scenics:
Woodland Scenics systemet baserer sig på en meget hård flamingo. Det er nemt at arbejde med og du kan lave om i det nemt med en hobbykniv. Jeg tror det måske er noget for dig.
Her er en video mere:
Det er ikke det billigste der findes, men nogen gange har lethed også sin pris. Jeg tager dele af det og bruger sammen med andre mere traditionelle metoder.
Du kan også kigge i vores tråd om NOCHs diorama fra julen 2016. Her kan du se en anden måde at bygge bjerge på:
viewtopic.php?f=5&t=2060
Personligt foretrækker jeg Woodland Scenics måde. Jeg har skrevet lidt om det i min tråd om mit modulanlæg. Den kan måske også give dig lidt inspiration:
viewtopic.php?f=3&t=1155
Det er mange spørgsmål i et indlæg. :-) Jeg kan starte med billederne. De må ikke overstige 500 KB i størrelse. Du kan læse her hvordan du gør dine billeder mindre:
viewtopic.php?f=11&t=3
Med hensyn til bjerge, tjek denne video, den beskriver meget godt hvordan du kommer nemt i gang med at bygge et anlæg med underlagssystemet fra Woodland Scenics:
Woodland Scenics systemet baserer sig på en meget hård flamingo. Det er nemt at arbejde med og du kan lave om i det nemt med en hobbykniv. Jeg tror det måske er noget for dig.
Her er en video mere:
Det er ikke det billigste der findes, men nogen gange har lethed også sin pris. Jeg tager dele af det og bruger sammen med andre mere traditionelle metoder.
Du kan også kigge i vores tråd om NOCHs diorama fra julen 2016. Her kan du se en anden måde at bygge bjerge på:
viewtopic.php?f=5&t=2060
Personligt foretrækker jeg Woodland Scenics måde. Jeg har skrevet lidt om det i min tråd om mit modulanlæg. Den kan måske også give dig lidt inspiration:
viewtopic.php?f=3&t=1155
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/