Nyheder 2012
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Nyheder 2012
Hejsa
Der har været en del nyhedskataloger i cirkulation allerede.
F.eks. kommer Roco med endnu en MA.
Har I gjort jer nogle tanker om, hvilke modeller I skal have købt i år?
Der har været en del nyhedskataloger i cirkulation allerede.
F.eks. kommer Roco med endnu en MA.
Har I gjort jer nogle tanker om, hvilke modeller I skal have købt i år?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nyheder 2012
Absolut ingen tanker. Jeg handler meget i "nuet" når jeg køber tog ind. Det vil sige at ser jeg noget som jeg har lyst til, så kommer det med hjem.bahnfannet skrev:Har I gjort jer nogle tanker om, hvilke modeller I skal have købt i år?
Er dog begyndt at blive mere selektiv, så det kun er forholdsvis moderne tog jeg køber, med mindre at jeg finder et usandsynligt godt tilbud på et eller andet som bare springer mig i hovedet og siger "Tag mig med hjem".
Har altid mit excel regneark med mit materiel på mig, så jeg ikke får købt dubletter.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
Skovsøekspressen
- Godsforvalter
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 03 aug 2011, 09:37
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Nyheder 2012
Der kunne godt falde en model af kongevognen S 1 fra 1937 af, som Hobbytrade bl.a. har meldt ud med i dag at de vil udgive.
Og så naturligvis CM´eren fra Heljan og CR- og CRS-vognene fra Hobbytrade. Og dyrker man dansk modeltog, så er F-maskinen også svær at komme udenom.
Men nærmest uanset epoke mm., så er der nok at bruge moneterne på.....
Mvh
Claus
Og så naturligvis CM´eren fra Heljan og CR- og CRS-vognene fra Hobbytrade. Og dyrker man dansk modeltog, så er F-maskinen også svær at komme udenom.
Men nærmest uanset epoke mm., så er der nok at bruge moneterne på.....
Mvh
Claus
-
gert
- Lokomotivfører
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Nyheder 2012
Jeg overveje meget nøje hvad der skal anskaffes af materiel. Det skal være noget specielt eller passe nøjagtigt ind de rammer, jeg har opsat for mit tog. Jeg må tilstå, at jeg er blevt meget mere kritisk/kræsen, for jeg har egentlig tog nok til mit behov.
-og så kan jeg godt lide selv at bygge noget.
Gert
-og så kan jeg godt lide selv at bygge noget.
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
deltag i DMJUs konkurrencer!
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nyheder 2012
Efter at have set Roco nyhederne er der et par modeller, som jeg godt kunne overveje. Jeg har set PIKO kataloget et sted, men kan ikke finde det igen.
- BR 218 i trafikrød fra Roco. Den var også på programmet sidste år, men er med igen i år.
- Fleischmann Velaro - hvis den bliver leveret i 1:87. Jeg frygter dog, at Fleischmann fucker det op igen og laver den i 1:93,5, i så fald stryger jeg den.
- Afhængig af kvaliteten, en Roco BR 290. Formen er oprindelig fra deres Playtime program, men den kan laves nogenlunde. Håber på LED lys, men der står ikke noget i kataloget.
- En BR 110, nu hvor den er kommet fra Roco som formnyhed. Den gamle model er hvad? 30 år gammel? Stadig pæn dog.
- En 101 mere - kan ikke få nok af det lokomotiv. Nu er den tilmed kommet med Politi-reklame - en ongoing joke i min modelbanekreds, så det kunne være lidt fun at have den.
- En BR 150 har været på ønskelisten i mange år
- S-tog - er lidt en bobler, men interessant model
- Rocos GATX tankvogne
- DSB Habillns
Rocos nyhedskatalog kan ses her:
http://www.roco.cc/produkteshop/neuheit ... utsch.html
Fleischmann H0:
http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... utsch.html
Fleischmann N:
http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... utsch.html
- BR 218 i trafikrød fra Roco. Den var også på programmet sidste år, men er med igen i år.
- Fleischmann Velaro - hvis den bliver leveret i 1:87. Jeg frygter dog, at Fleischmann fucker det op igen og laver den i 1:93,5, i så fald stryger jeg den.
- Afhængig af kvaliteten, en Roco BR 290. Formen er oprindelig fra deres Playtime program, men den kan laves nogenlunde. Håber på LED lys, men der står ikke noget i kataloget.
- En BR 110, nu hvor den er kommet fra Roco som formnyhed. Den gamle model er hvad? 30 år gammel? Stadig pæn dog.
- En 101 mere - kan ikke få nok af det lokomotiv. Nu er den tilmed kommet med Politi-reklame - en ongoing joke i min modelbanekreds, så det kunne være lidt fun at have den.
- En BR 150 har været på ønskelisten i mange år
- S-tog - er lidt en bobler, men interessant model
- Rocos GATX tankvogne
- DSB Habillns
Rocos nyhedskatalog kan ses her:
http://www.roco.cc/produkteshop/neuheit ... utsch.html
Fleischmann H0:
http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... utsch.html
Fleischmann N:
http://www.fleischmann.de/produkteshop/ ... utsch.html
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nyheder 2012
Her måske?bahnfannet skrev:Efter at have set Roco nyhederne er der et par modeller, som jeg godt kunne overveje. Jeg har set PIKO kataloget et sted, men kan ikke finde det igen.
"http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/mo ... 202012.pdf"
Jeg noterer mig at det meste er farvevarianter af allerede bestående modeller - PIKOs speciale og måden at holde omkostninger nede. Men så på side 9dukker der pludselig en DB BR 344 / DR BR 106 op, et lokomotiv som ellers har været en Gützold specialitet (som også har været solgt under navnet PIKO i de gamle DDR dage).
Ellers må jeg nok sige at det mest er Roco kataloget jeg kigger i. Kvaliteten af det man får derfra er kendt og standarden er høj.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nyheder 2012
Takker for linket. BR 219 i trafikrød er bestemt interessant. Hvis PIKO udgav en BR 344 i trafikrød var den selvfølgelig også interessant. Jeg håber på varmhvide dioder, så jeg slipper for at trækkes med Gützolds gule.moppe skrev:Jeg noterer mig at det meste er farvevarianter af allerede bestående modeller - PIKOs speciale og måden at holde omkostninger nede. Men så på side 9dukker der pludselig en DB BR 344 / DR BR 106 op, et lokomotiv som ellers har været en Gützold specialitet (som også har været solgt under navnet PIKO i de gamle DDR dage).
Ja, sådan er det også her.moppe skrev:Ellers må jeg nok sige at det mest er Roco kataloget jeg kigger i. Kvaliteten af det man får derfra er kendt og standarden er høj.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nyheder 2012
Den får pæne ord med på vejen, til trods for at det er en "expert" model (mellemklasse)bahnfannet skrev:Takker for linket. BR 219 i trafikrød er bestemt interessant.
http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=3 ... 3&p=738638
Lyset på den ser heller ikke værst ud.....
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nyheder 2012
Nu har jeg fået kigget en stak af de andre nyheder igennem. Jeg synes ikke der er meget at ønske for en epoke V mand. :) Hverken Trix eller Märklin har noget særligt. En skam at Trix har valgt at producere "Donald Duck" i 1:93,5 ellers havde den været på listen. Moppe, jeg ved godt det ikke er epoke V, men den er altså ret fed - og du skal ikke have din for dig selv. ;)
Trix har dog 01 150 damplokomtivet, som jeg har på min liste.
Liliput har også sin 218'er også, men jeg tror jeg holder mig til Rocos.
Så det ser ud til at blive året, hvor nogle af de andre ønsker kan blive realiseret. ;-)
H0 nyhederne som PDF'er:
Trix:
http://mediencms.maerklin.de/media.php/ ... t_2012.pdf
Märklin:
http://mediencms.maerklin.de/media.php/ ... t_2012.pdf
Brawa:
http://www.brawa.de/fileexchange/BRAWA- ... 2012-d.pdf
Liliput:
http://www.liliput.de/images/stories/pd ... t_2012.pdf
Trix har dog 01 150 damplokomtivet, som jeg har på min liste.
Liliput har også sin 218'er også, men jeg tror jeg holder mig til Rocos.
Så det ser ud til at blive året, hvor nogle af de andre ønsker kan blive realiseret. ;-)
H0 nyhederne som PDF'er:
Trix:
http://mediencms.maerklin.de/media.php/ ... t_2012.pdf
Märklin:
http://mediencms.maerklin.de/media.php/ ... t_2012.pdf
Brawa:
http://www.brawa.de/fileexchange/BRAWA- ... 2012-d.pdf
Liliput:
http://www.liliput.de/images/stories/pd ... t_2012.pdf
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
KBAndersen
- Godsforvalter
- Indlæg: 126
- Tilmeldt: 19 sep 2011, 11:24
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Tåstrup
Re: Nyheder 2012
Vil gerne have fat i Märklin Litra T 299 og litra N, hvis det bliver muligt.
En MY er også på listen.
Min søn vil gerne have et blåt ME...
Af vogne glæder vi os til og se Hobbytrade's Konge/Dronninge vogne.
Håber bare vi får et af vores ønsker opfyldt. ;)
En MY er også på listen.
Min søn vil gerne have et blåt ME...
Af vogne glæder vi os til og se Hobbytrade's Konge/Dronninge vogne.
Håber bare vi får et af vores ønsker opfyldt. ;)
Mvh
Kenneth B. Andersen
Kenneth B. Andersen