Hornet virker ikke på lok

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Finn1956
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Vejle

Re: Hornet virker ikke på lok

Indlæg af Finn1956 »

Jeg kan ikke forestille mig, der var eftermonteret lyd.
Flere gange har den være forsvundet, og jeg har altid fået det på igen ved hjælp af kortet.
Jeg købte det som nyt fra forhandleren; han havde godt nok pillet det ud af et sæt tror jeg og solgte det enkeltvis med andre fra en montre.
Hvorfor forhandlere gør det, aner jeg ikke, men der er vel bedre økonomi i at sælge lokoerne enkeltvis og så resten som startsæt.
Men det ser da ud til, at jeg skal have fat i ham for at høre, om han har eftermonteret.
bygger01
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Indlæg af bygger01 »

Er der ikke noget med at der er skjulte lyde ?

F. eks. har jeg læst, at der på MY lydmodul findes et Belgiens horn/fløjte.

I brugsanvisningen for 20478 er der ikke omtalt noget om lyd:

https://static.maerklin.de/damcontent/9 ... 541702.pdf

Men hvis Finn tager toppen af, så kan han se, om der er eftermonteret en højtaler ( men det må der være, da han siger, at den har "dyttet" før ).

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK (p. gr. af dampen).

Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

bygger01 skrev: 31 maj 2017, 11:00Men hvis Finn tager toppen af, så kan han se, om der er eftermonteret en højtaler ( men det må der være, da han siger, at den har "dyttet" før ).
Vend det omtalte lokomotiv om, hvis der er en højttaler i bunden af lokomotivet, så er der potentielt en fabriksmonteret lyddekoder. Specielt hvis højttaleren er dækket af en lille plasticpind.

Hvis højttaleren sidder i inde i lokomotivet, så er der tale om en eftermontering.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar