Bremen Hbf

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
jhcn
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Bremen Hbf

Indlæg af jhcn »

En times tid på hovedbanegården i Bremen en fredag eftermiddag kan man få følgende video ud af
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Bremen Hbf

Indlæg af Søren »

Lækkert!

Enkelte containerbærevogne er efterhånden et sjældent syn, men du fik ikke mindre end to tog med en hel del af dem.

Jeg har aldrig set BoxXpress Vectron'en "live", nice!

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører

Indlæg af jhcn »

Søren skrev: 17 jul 2017, 05:41 Lækkert!

Enkelte containerbærevogne er efterhånden et sjældent syn, men du fik ikke mindre end to tog med en hel del af dem.

Jeg har aldrig set BoxXpress Vectron'en "live", nice!
Præcis!!

Det var virkelig fornemmelsen af jackpot, selvom det startede med at vente over en time ude ved Lippe...
Jeg havde planlagt at købe ind først hos dem, tage retur til hotellet med det og snuppe mit video udstyr. Desværre gik trafikken ind Bremen i stå pga signalfejl, så jeg mistede 70 minutter. Derfor kunne jeg kun ofre en time til optagelser til sidst inden jeg skulle mødes med min skønne kone :)
Men resultatet af den time var nu ikke dårligt - jeg nåede bare ikke at stille stativet op til de første to optagelser, og nogle gange var det virkelig et valg hvilken side jeg skulle vælge at filme!!
Det kan kun anbefales at stille sig der :)
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Der sker meget dernede. Jeg havde det på samme måde da jeg var en tur på Hamburg Harburg banegård. Det er også et fantastisk sted.

Var det godt inde ved Lippe?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Hej Henrik

Tak for en god video, der var godt nok meget forskelligt der.......

155'eren ser noget "brugt" ud, når den sådan mangler farve. Til gengæld er det længe siden jeg har set så mange "åbne" coilvogne i et tog.

Klaus
jhcn
Lokomotivfører

Indlæg af jhcn »

moppe skrev: 17 jul 2017, 10:18 Hej Henrik

Tak for en god video, der var godt nok meget forskelligt der.......

155'eren ser noget "brugt" ud, når den sådan mangler farve. Til gengæld er det længe siden jeg har set så mange "åbne" coilvogne i et tog.

Klaus
Jeg er glad for at du har set videoen, Klaus!
Det skal ikke være en hemmelighed at du var i mine tanker da jeg så hvad der kom forbi linsen :)
Henrik

jhcn
Lokomotivfører

Indlæg af jhcn »

Søren skrev: 17 jul 2017, 08:45 Var det godt inde ved Lippe?
Hej Søren

JA! det var godt inde ved Lippe.
Det er kun anden gang jeg fysisk er i butikken, men det er sjovt at se den live.

Der var flere landsskabsmaterialer jeg ikke have set før, så det var jo interessant at kigge på - det gør sig bedre i virkeligheden end på en hjemmeside.

Men selvom butikken er stor, så er der egentlig ikke fyldt. Der er mange - rigtig mange - ting som ikke står fremme. Det er godt for VISA-dankortet :)
Så bliver man ikke fristet!!

Min bedre halvdel var jo også afsted på shopping, og hendes kort er koblet på samme konto...... Den kunne godt bruge at der var væsentlig flere som satte penge ind på den :) :)
Henrik

Besvar