Rygter om Nüerenberg.

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
Bjarke T
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg(Ab)

Rygter om Nüerenberg.

Indlæg af Bjarke T »

Hej med jer.

Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.

Med venlig hilsen
Bjarke T
Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Rygter om Nüerenberg.

Indlæg af Søren »

Hey Bjarkedrengen
Bjarke T skrev:Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.
Vil du oplyse en total uvidende epoke V mand om, hvad en "uombygget D-maskine" vil sige? :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gert
Lokomotivfører
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af gert »

En uombygget D-maskine er den første udgave af damplokomotivet med et lille førerhus m.v..

Det er en speciel god brugs du har, Bjarke......

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
f.ormstrup
Godsforvalter
Kontakt:

Indlæg af f.ormstrup »

bahnfannet skrev:Hey Bjarkedrengen
Bjarke T skrev:Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.
Vil du oplyse en total uvidende epoke V mand om, hvad en "uombygget D-maskine" vil sige? :-)
Lille video med D897 en uombygget DII maskine.
mvh Flemming
Videoer
SVJMJK
Skovsøekspressen
Godsforvalter
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Skovsøekspressen »

Det falder jo også meget godt i tråd med at Hobbytrade vil lave materiel til epoke II. Allerede nu er der fx de små Q-vogne der kan passes ind her. CM-vognen er også lavet i en lys teaktræsverison.

Men jeg bliver da lidt nervøs når mine D-maskiner kommer til at skulle folde sig ud. Stigninger og over 10 vogne er ikke deres livret. Men flot er den. Og det bliver versionen her helt sikkert også, når den måtte komme.

Mvh
Claus
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Skovsøekspressen skrev:Det falder jo også meget godt i tråd med at Hobbytrade vil lave materiel til epoke II.
Vil Hobbytrade lave epoke II? Det synes jeg er en anelse økonomisk farligt. Jeg antager, at målgruppen er meget lille når det kommer til dansk materiale. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, som har valgt dansk epoke II. Selv i det store udland er det begrænset, hvor mange der kører epoke II.

Hvis jeg var Hobbytrade ville jeg satse på det sikre (epoke III og lidt IV), specielt nu hvor pengene sidder stramt på folk.

Med venlig hilsen
Søren

Skovsøekspressen
Godsforvalter
Scale: H0 - 3-rail
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Skovsøekspressen »

bahnfannet skrev: Vil Hobbytrade lave epoke II? Det synes jeg er en anelse økonomisk farligt. Jeg antager, at målgruppen er meget lille når det kommer til dansk materiale. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, som har valgt dansk epoke II. Selv i det store udland er det begrænset, hvor mange der kører epoke II.
Det var også dengang da der var masser af muligheder for at producere til det danske marked. Men D-maskinen med det korte førerhus appellerer i hvert fald meget til epoke II, omend at der også kørte enkelte sådanne udgaver i epoke III.

Mvh
Claus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Indlæg af Erik Olsen »

bahnfannet skrev:Vil Hobbytrade lave epoke II? Det synes jeg er en anelse økonomisk farligt.
De første QD-vogne (senere QG) kom i 1895, og de første D-maskiner i 1902. Det er endda epoke I. Der er vel ikke noget forkert i at lave modeller af så tidlige lokomotiver og vogne, for de havde et meget langt liv.
Søren
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Erik Olsen skrev:Der er vel ikke noget forkert i at lave modeller af så tidlige lokomotiver og vogne, for de havde et meget langt liv.
Det er der absolut ikke. Jeg forstår blot sætningen "vil lave epoke II" sådan, at vi kommer til at se en hel serie af epoke II-only materiale. Det synes jeg er en modig vej at gå.

Med venlig hilsen
Søren

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Jeg forstår blot sætningen "vil lave epoke II" sådan, at vi kommer til at se en hel serie af epoke II-only materiale. Det synes jeg er en modig vej at gå.
Tjah, man kan vel anskue markedet på 2 måder:

1 - Lav til den epoke alle andre gør og vær med i "det store salg".

2 - Lav til den epoke ingen gør og få "hele salget".

For mig at se var det da lige så fristende at udgive DB MZ lokomotiver i "Epoke 6", idet HobbyTrade har formen på lager, det er dybest set kun en bemalingsvariant.

Klaus
Besvar