Rygter om Nüerenberg.
-
Bjarke T
- Trafikelev
- Indlæg: 14
- Tilmeldt: 08 aug 2011, 22:16
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg(Ab)
Rygter om Nüerenberg.
Hej med jer.
Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.
Med venlig hilsen
Bjarke T
Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.
Med venlig hilsen
Bjarke T
Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Rygter om Nüerenberg.
Hey Bjarkedrengen
Vil du oplyse en total uvidende epoke V mand om, hvad en "uombygget D-maskine" vil sige? :-)Bjarke T skrev:Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
gert
- Lokomotivfører
- Indlæg: 570
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Rygter om Nüerenberg.
En uombygget D-maskine er den første udgave af damplokomotivet med et lille førerhus m.v..
Det er en speciel god brugs du har, Bjarke......
Gert
Det er en speciel god brugs du har, Bjarke......
Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
deltag i DMJUs konkurrencer!
-
f.ormstrup
- Godsforvalter
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 11 aug 2011, 20:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Kontakt:
Re: Rygter om Nüerenberg.
Lille video med D897 en uombygget DII maskine.bahnfannet skrev:Hey BjarkedrengenVil du oplyse en total uvidende epoke V mand om, hvad en "uombygget D-maskine" vil sige? :-)Bjarke T skrev:Har hørt nede i brugsen, at Hobby Trade har en uombygget D-maskine på beding.
-
Skovsøekspressen
- Godsforvalter
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 03 aug 2011, 09:37
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Rygter om Nüerenberg.
Det falder jo også meget godt i tråd med at Hobbytrade vil lave materiel til epoke II. Allerede nu er der fx de små Q-vogne der kan passes ind her. CM-vognen er også lavet i en lys teaktræsverison.
Men jeg bliver da lidt nervøs når mine D-maskiner kommer til at skulle folde sig ud. Stigninger og over 10 vogne er ikke deres livret. Men flot er den. Og det bliver versionen her helt sikkert også, når den måtte komme.
Mvh
Claus
Men jeg bliver da lidt nervøs når mine D-maskiner kommer til at skulle folde sig ud. Stigninger og over 10 vogne er ikke deres livret. Men flot er den. Og det bliver versionen her helt sikkert også, når den måtte komme.
Mvh
Claus
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Rygter om Nüerenberg.
Vil Hobbytrade lave epoke II? Det synes jeg er en anelse økonomisk farligt. Jeg antager, at målgruppen er meget lille når det kommer til dansk materiale. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, som har valgt dansk epoke II. Selv i det store udland er det begrænset, hvor mange der kører epoke II.Skovsøekspressen skrev:Det falder jo også meget godt i tråd med at Hobbytrade vil lave materiel til epoke II.
Hvis jeg var Hobbytrade ville jeg satse på det sikre (epoke III og lidt IV), specielt nu hvor pengene sidder stramt på folk.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Skovsøekspressen
- Godsforvalter
- Indlæg: 136
- Tilmeldt: 03 aug 2011, 09:37
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Rygter om Nüerenberg.
Det var også dengang da der var masser af muligheder for at producere til det danske marked. Men D-maskinen med det korte førerhus appellerer i hvert fald meget til epoke II, omend at der også kørte enkelte sådanne udgaver i epoke III.bahnfannet skrev: Vil Hobbytrade lave epoke II? Det synes jeg er en anelse økonomisk farligt. Jeg antager, at målgruppen er meget lille når det kommer til dansk materiale. Jeg har endnu ikke hørt om nogen, som har valgt dansk epoke II. Selv i det store udland er det begrænset, hvor mange der kører epoke II.
Mvh
Claus
-
Erik Olsen
- Lokomotivfører
- Indlæg: 266
- Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
- Digital: Ja
- Scale: N
- Geografisk sted: Ishøj
- Kontakt:
Re: Rygter om Nüerenberg.
De første QD-vogne (senere QG) kom i 1895, og de første D-maskiner i 1902. Det er endda epoke I. Der er vel ikke noget forkert i at lave modeller af så tidlige lokomotiver og vogne, for de havde et meget langt liv.bahnfannet skrev:Vil Hobbytrade lave epoke II? Det synes jeg er en anelse økonomisk farligt.
-
Søren
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5451
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Rygter om Nüerenberg.
Det er der absolut ikke. Jeg forstår blot sætningen "vil lave epoke II" sådan, at vi kommer til at se en hel serie af epoke II-only materiale. Det synes jeg er en modig vej at gå.Erik Olsen skrev:Der er vel ikke noget forkert i at lave modeller af så tidlige lokomotiver og vogne, for de havde et meget langt liv.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
moppe
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4829
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Rygter om Nüerenberg.
Tjah, man kan vel anskue markedet på 2 måder:bahnfannet skrev:Jeg forstår blot sætningen "vil lave epoke II" sådan, at vi kommer til at se en hel serie af epoke II-only materiale. Det synes jeg er en modig vej at gå.
1 - Lav til den epoke alle andre gør og vær med i "det store salg".
2 - Lav til den epoke ingen gør og få "hele salget".
For mig at se var det da lige så fristende at udgive DB MZ lokomotiver i "Epoke 6", idet HobbyTrade har formen på lager, det er dybest set kun en bemalingsvariant.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk