Brems modul

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Rene svendsen
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Fleischmann multigmause

Brems modul

Indlæg af Rene svendsen »

hej jeg bygger på en spor N digitalbane startet med fleischmann 931781 multimause Z21DCC :?: :) og udvidet med 14 skiftesor og 6 afkobler styres af roco 10777 nu er jeg kommet til signaler og brems og tænker man kan købe alt færdig fra roco men vil gerne have noget man selv kan være den del af / bygge selv jeg skal bruge 4 bremse områder og tænker signal styres af Svend brandt Digital bygge sæt
jeg er i tvivl om decoder i toget understøtter Lenz bm1 ?? hvordan finder man ud af det ?? evt en simpel løsning af brems :)
Søren
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Brems modul

Indlæg af Søren »

Der bør være medleveret en manual til dekoderen. Heri burde der stå om den understøtter ABC bremsesystemet. Det er dog sådan at det er forholdsvis få dekodere der understøtter bremsesystemet. Så du er måske ikke heldig.

Det er også muligt at din dekoder understøtter "brake on dc" også kaldet "Märklin Bremsestrækning". Det er efterhånden en defacto standard i alle H0 dekodere, men jeg er lidt i tvivl om spor N.

Prøv at se hvad der står i manualen.

Roco tilbyder også en bremsegenerator som kan standse toget ved at sende "køretrin 0" til dekoderen så den standser. Løsningen er sat sammen med en booster og er forholdsvis dyr.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Rene svendsen
Trafikelev

Tak jeg havde lige glemt der var en manual med til dekoder troede kun det var vedr. lokomotivet den beskriver at bremse systemet kan aktiveres på CV 29 bit 2 =0 er det sat :?: det virker sådan at hvis toget kør ind på et analog spor med transformer sat til modsat retning vil lokomotivet nedbremse og stoppe . . det må jeg teste . og ja roco laver et komplet system til dette og det kan godt være det ender der men det er nu sjover at bygge selv end plug and pray tak for tippet
Rene svendsen
Trafikelev

jeg har fået svar fra Roco og de kommer med en z21 booster som har bremse moduler og 1stk vendesløjfe indbygget og den kommer til ca 160 euro og skulle være klar inden påske . jeg venter med et rode mere i brems før det kommer da mine dekoder ikke kan køre lenz ( efter jeg læste manualen ) men tak for svar
Besvar