Mä 39170 og CS2 vs. CS3+

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Lincoln
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Mä 39170 og CS2 vs. CS3+

Indlæg af Lincoln »

Min udfordring, hvis man kan kalde det det, er at jeg har købt Märklins 39170 (den ”lange” version af BR103), og den byder på et væld af funktioner og ”driftsstøj”. Men en lang række af disse funktioner kan umiddelbart kun aktiveres med en CS3/CS3+. Helt nederst på denne side https://www.maerklin.de/de/produkte/det ... cle/39170/ linkes der dog til et pdf-dokument, der nævner noget om opdatering af CS2, således at antallet af lokfunktioner udvides, bl.a. for BR103.

Skal jeg forstå det sådan, at jeg alligevel vil kunne få det fulde udbytte af mit nye lok med min CS2, hvis jeg blot opdaterer den?

For umiddelbart havde jeg ikke lige planlagt at skifte fra CS2 til CS3+. Min CS2’er har ganske vist nogle år på bagen, men er kun brugt ifm. årlig ”motion” af lokomotiverne, så samlet set er den måske blevet brugt 40-50 timer i sin levetid, så nedslidt er den i hvert fald ikke. En CS3+ koster pt. ca. 5.250 kr., og det er trods alt også en slags penge…
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Mä 39170 og CS2 vs. CS3+

Indlæg af moppe »

Jeg vil svare dig , måske lidt provokerende:

Du opdaterer vel altid din CS2 til nyeste version software?

I så tilfælde kan du bruge alle funktioner i den nævnte BR 103.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Ingen grund til panik! 😁

Seneste opdatering til CS2 indeholder op til 32 funktioner med mfx og 29 med DCC. Så det er bare om at opdatere, du behøver slet ikke skifte til CS3 (endnu 😉).

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Lincoln
Lokomotivfører
Scale: H0 - 3-rail

Indlæg af Lincoln »

@Klaus
Ja, når jeg skal bruge den, så tjekker jeg om der er en opdatering. Som nævnt, så bruger jeg den kun lejlighedsvist (indtil jeg har fået bygget en bane).

@Søren
Super - så sparer jeg pengene i denne omgang! Men lur mig om de ikke alligevel bliver brugt på tog... ;)
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Lincoln skrev: 05 jan 2018, 13:57Super - så sparer jeg pengene i denne omgang! Men lur mig om de ikke alligevel bliver brugt på tog... ;)
Det er ingen skade til. De kunne være brugt på meget kedeligere ting... 😀

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar