Nyheder 2012

Forum for alle spørgsmål om modeljernbaner i alle skalaer. Her kan du debattere og stille spørgsmål om emner, der ikke finder plads i de andre fora.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nyheder 2012

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev: Liliput har også sin 218'er også, men jeg tror jeg holder mig til Rocos.
Liliputs er samme mekanik som ESU's, men hvad med Trix, med metaloverdel?
Den har varmhvide lysdioder.....

Klaus
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyheder 2012

Indlæg af gert »

jeg kunne nu godt fristes af TRIX sættet med en JU52 læsset på 3 godsvogne - kroppen på den ene, vingerne på den anden og lasser under presenning - det må være motorerne m.v.. Sjovt sæt.

De har også et kransæt med en kran der ligner den meget gamle 10t kran på jernabnemuseet.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nyheder 2012

Indlæg af moppe »

gert skrev:jeg kunne nu godt fristes af TRIX sættet med en JU52 læsset på 3 godsvogne - kroppen på den ene, vingerne på den anden og lasser under presenning - det må være motorerne m.v..
Det fejler 2 ting:

Det er spor N

En 18,9 meter lang flyver der kan være på en 17,2 meter lang godsvogn.........

Klaus
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nyheder 2012

Indlæg af gert »

Hesa

så har jeg da set forkert - men sådan kan det gå.............

Længden er kroppen er reduceret lidt ved at den er uden motor, så det passer nu nok.

Det bliver så ikke noget der skal bruges penge på.

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyheder 2012

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Liliputs er samme mekanik som ESU's, men hvad med Trix, med metaloverdel?
Den har varmhvide lysdioder.
Fornemmer jeg en vis ironi i dit spørgsmål? ;-) Det må der næsten være... ;-)

Du ved jo godt, at jeg synes det er et lotteri med teknikken i Trix-modeller. Ved Roco ved jeg hvad jeg får, en enkel konstruktion med en simpel motor. Ingen fancy teknik, men til gengæld en flot model, der bare virker. :-)

Jeg er ikke sikker på, at Liliputs er baseret på ESUs model - eller hvordan skal det forstås? ESUs model er ren metal - Liliputs er plastik.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1577
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Nyheder 2012

Indlæg af gmmz »

ønsker har man vel altid
og der er da et par stykker af det danske, som jeg nok vil købe,
nok mest Roco

det drejer sig om 67029
2 ks læsset med 4 PMV M113

67031
2 Hbbillns

og så en 4 akslet vogn 66433
en Habbillns

Hobbytrade modeller af kongevognene, nok ikke det man kan bruge i det daglige, men det er specielle vogne, om det
så bliver alle 3 eller kun de 2 nyeste, ved jeg ikke endnu, nu skal jeg lige se dem først

ellers så står den nok mest på skinneindkøb, så jeg kan få toget ud at køre.
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyheder 2012

Indlæg af Søren »

gmmz skrev:ellers så står den nok mest på skinneindkøb, så jeg kan få toget ud at køre.
...jeg har lige fået lovning på, at når damen og jeg får vores tredje rum, så må jeg få toppen af de lave reoler i kontoret til at eksperimentere med C-skinner. Såfremt de kan fjernes igen ;-) Glæder mig... :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5452
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nyheder 2012

Indlæg af Søren »

bahnfannet skrev:Fleischmann Velaro - hvis den bliver leveret i 1:87. Jeg frygter dog, at Fleischmann fucker det op igen og laver den i 1:93,5, i så fald stryger jeg den.
Yay! :-D Fleischmann leverer Velaro i en kompromisløs 1:87 udgave! Kanon! Jeg glæder mig vildt meget til at se den.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Jimmyoldtimer
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 12 aug 2011, 14:11
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Viby Jylland
Kontakt:

Re: Nyheder 2012

Indlæg af Jimmyoldtimer »

Ja der er da en del nyheder fra Roco som er på ønskelisten ,men også Heljan og Hobbytrade vogne og loks som "jeg ikke har fået købt endnu" :D
MVH
Jimmy

Besøg min hjemmeside:
www.jimmyoldtimerstogside.dk

B og G Modeljernbaneklub:
http://www.bechers.dk/train/
Besvar