Forhandlere - butikker? web-forhandlere?

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Fyrmester
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Gjerlev, Randers

Forhandlere - butikker? web-forhandlere?

Indlæg af Fyrmester »

Hvor køber i jeres tog, skinner, træer etc.? (Man kan jo ikke købe andet end løbehjul og hulahop-ringe i Fætter BR! ;))

Har I erfaringer med at købe tog-udstyr i Tyskland? Jeg tænker at udvalget og priserne må være bedre end herhjemme, pga. af Tysk moms og større kundegrundlag? Jeg vil helst foretrække at handle hos en Dansk butik, pga. at garanti og at det er nemmere fremfor at køre til Flensborg/ Hamborg.

Kan I anbefale nogle gode websites at handle hos?

Vh
Søren
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Forhandlere - butikker? web-forhandlere?

Indlæg af Søren »

Hej Søren
Fyrmester skrev:Kan I anbefale nogle gode websites at handle hos?
Når du nu bor i Randers, så er du forholdsvis heldigt stillet. :-) Du har ikke (særlig) langt til Nørresundby, hvor du finder http://www.hobbykaeden.dk. Forretningen har et stort udvalg af lokomotiver, vogne og tilbehør, hvis du vel at mærke er til dansk tog. :-) Jeg handler der af og til.

I Aarhus finder du Finn Lekbo (http://www.felixteam.dk), Finn har også et stort udvalg af dansk materiale, dog mest epoke III og en smule tilbehør. Jeg handler der gerne.

Jeg bruger ikke webshops så meget, men jeg foretrækker at tage hjem fra Tyskland, hvis jeg skal have noget. Hvorfor så det? Jo jeg kører tysk epoke V og det er der ikke mange danske forretninger, der har på lager. Jeg kan vælge, at lade dem bestille hjem - og vente den tid det tager - alternativt kan jeg bestille varen direkte fra Tyskland og have den ved døren et par dage senere. Jeg handler f.eks. hos http://www.lokshop.de.

:-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Fyrmester
Stationsforstander

Indlæg af Fyrmester »

bahnfannet skrev:Hej Søren
Fyrmester skrev:Kan I anbefale nogle gode websites at handle hos?
Når du nu bor i Randers, så er du forholdsvis heldigt stillet. :-) Du har ikke (særlig) langt til Nørresundby, hvor du finder http://www.hobbykaeden.dk. Forretningen har et stort udvalg af lokomotiver, vogne og tilbehør, hvis du vel at mærke er til dansk tog. :-) Jeg handler der af og til.

I Aarhus finder du Finn Lekbo (http://www.felixteam.dk), Finn har også et stort udvalg af dansk materiale, dog mest epoke III og en smule tilbehør. Jeg handler der gerne.

Jeg bruger ikke webshops så meget, men jeg foretrækker at tage hjem fra Tyskland, hvis jeg skal have noget. Hvorfor så det? Jo jeg kører tysk epoke V og det er der ikke mange danske forretninger, der har på lager. Jeg kan vælge, at lade dem bestille hjem - og vente den tid det tager - alternativt kan jeg bestille varen direkte fra Tyskland og have den ved døren et par dage senere. Jeg handler f.eks. hos http://www.lokshop.de.

:-)
Det er fantastisk med al den hjælp man kan få! :D TAK!

Min bane skal være et "Alpe-land" derfor Tyske tog eller Schweitziske - har ikke bestemt mig for hvilken epoke endnu.

Kender du noget til Samlerbørsen i Århus? Jeg hentede det nye Märklin katalog den anden dag. Han synes jeg skulle starte med et begynder-sæt, men det er jeg ikke interesseret i. Vil hellere nøje udvælge mine tog og designe en lidt mere "spændende" bane fremfor en oval cirkel. :)
Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Fyrmester skrev:Kender du noget til Samlerbørsen i Århus? Jeg hentede det nye Märklin katalog den anden dag. Han synes jeg skulle starte med et begynder-sæt, men det er jeg ikke interesseret i. Vil hellere nøje udvælge mine tog og designe en lidt mere "spændende" bane fremfor en oval cirkel. :)
Ja, den forretning kender jeg godt. Jeg handler der næsten aldrig, mest fordi han kun har Märklin og jeg kører som bekendt 2-skinne. Så udover godsvogne er det begrænset, hvad jeg kan købe hos ham. :-) Jeg forstår godt, at du hellere vil udvælge dine tog og på den måde få en god start. Der findes dog startsæt, der matcher det tema du har valgt. I hvert fald hvis du vælger epoke III.

Et startsæt er en god måde, at få et digitalsystem og lidt skinner til en fornuftig pris. :)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Fyrmester
Stationsforstander

Indlæg af Fyrmester »

Ja, den forretning kender jeg godt. Jeg handler der næsten aldrig, mest fordi han kun har Märklin og jeg kører som bekendt 2-skinne. Så udover godsvogne er det begrænset, hvad jeg kan købe hos ham. :-)
Okay, hvilket mærke kører du med? Nu bliver jeg jo nysgerrig :)
Jeg forstår godt, at du hellere vil udvælge dine tog og på den måde få en god start. Der findes dog startsæt, der matcher det tema du har valgt. I hvert fald hvis du vælger epoke III.
Et startsæt er en god måde, at få et digitalsystem og lidt skinner til en fornuftig pris. :)
Hmm, det er selvfølgelig også værd at overveje. Kan du linke til det startsæt du tænker på?
gmmz
Lokomotivfører
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Indlæg af gmmz »

Bahnfannet kører 2 skinnedrift og når du kører Märklin kører du 3 skinnedrift

man behøver ikke at beholde sig til et bestemt mærke, du kan godt køre med flere forskellige firmaers produkter
det man skal forholde sig til, er om du kører med midtleder (3skinnedrift) eller uden (2 skinnedrift)

jeg kører 2 skinne drift, har produkter fra Roco, Hobbytrade, Lima, Fleischman, Heljan og Märklin,
Märklin vognene har ombyttet hjulene til 2 skinnedrift, (isolerede Hjul)
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Min klub handler lidt rundt omkring.
De sidste butikke jeg kan huske et:
Tims floorball og modeltog, Frederikshavn
Hobbykæden, Nørresundby
Finn Lekbo, Tranbjerg
Hos Dorthea, Give

Jeg selv har handlet meget brugt gennem QXL, her skal man holde tungen lige i munden og vide, hvad man vil have og hvilken pris man vil give.
Derudover er eBay.de også en god kilde til modeltog.
De sidste fysiske butikker jeg selv har handlet hos er:
Modelbanen i Hadsten
Hos Dorthea, Give
Finn Lekbo, Tranbjerg
Tims floorball, Frederikshavn.

Klaus
bqg
Ledvogter
Scale: H0 - 3-rail

Indlæg af bqg »

Hej Søren
Fyrmester skrev: Kender du noget til Samlerbørsen i Århus? Jeg hentede det nye Märklin katalog den anden dag. Han synes jeg skulle starte med et begynder-sæt, men det er jeg ikke interesseret i. Vil hellere nøje udvælge mine tog og designe en lidt mere "spændende" bane fremfor en oval cirkel. :)
Du blev anbefalet et startsæt, det er normalt ikke nogen dum ide. Du får væsentligt mere grej for dine penge, specielt hvis du skal have en digital styreenhed.
Du har så et problem, de fleste startsæt er med C-skinner, hvis der overhovedet er nogle tilbage. Selv om der er c-skinner i startpakken, er der stadig meget at spare ved at købe dem, c-skinnerne kan du enten sælge, eller bygge en testbane.
Der er en anden ting som, jeg syntes du skal overveje, sporskiftedrev til k-skinner, er ikke altid lige stabilt.
Der er en fordel i driftsikkerhed og pris, ved at vælge servoer i stedet.

Står du og mangler et specielt skinnestykke, er der Weichen-Walther, hvor specielle sporskifter, kryds med mere kan bestilles.

Ellers vil jeg håbe, du vil få mange gode timer med dit projekt.
Hans Kurt
Märklin K-Skinner
Epoke II, III & IV
Besvar