MTB PKP SU46
-
- Stationsbetjent
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Peco Code 100
MTB PKP SU46
Hejsa.
Så kom der et par nye Polakker hjem til anlægget.
Her en MTB: PKP SU46. Et diesellok på 2250 hk, som vejer 106 tons, med 3 kV elvarme generator og kan køre 120 km/t
Bygget i en lille serie på 54 styks mellem 1974 og 1985.
Og en PIKO: PKP SP45. Et diesellok på 1700 hk, som vejer 102 tons, men med en Vapor dampvarmekedel som i DSB´s lokomotiver dog bygget på licens i Polen, den kan også køre 120 km/t.
Bygget i en serie på 268 styks mellem 1970 og 1976.
Begge maskiner er dieselelektriske som DSB´s lokomotiver af samme effekt.
Hilsen Erling
Så kom der et par nye Polakker hjem til anlægget.
Her en MTB: PKP SU46. Et diesellok på 2250 hk, som vejer 106 tons, med 3 kV elvarme generator og kan køre 120 km/t
Bygget i en lille serie på 54 styks mellem 1974 og 1985.
Og en PIKO: PKP SP45. Et diesellok på 1700 hk, som vejer 102 tons, men med en Vapor dampvarmekedel som i DSB´s lokomotiver dog bygget på licens i Polen, den kan også køre 120 km/t.
Bygget i en serie på 268 styks mellem 1970 og 1976.
Begge maskiner er dieselelektriske som DSB´s lokomotiver af samme effekt.
Hilsen Erling
-
- Ledvogter
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: C-skinner
Re: MTB PKP SU46
Det er altid spændende at høre om modeltog med østeuropæisk forbillede. Er de to polske tog et par enlige svaler, eller gemmer der sig mere i skuffen som du kan dele med os andre ?
-
- Stationsbetjent
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Peco Code 100
Re: MTB PKP SU46
Hej Esben.
Måske du skal se lidt tilbage i tiden: viewtopic.php?f=3&t=707&hilit=sm42
De rangerer og kører som togmaskiner, stadigt tit på anlægget.
Hilsen Erling.
Måske du skal se lidt tilbage i tiden: viewtopic.php?f=3&t=707&hilit=sm42
De rangerer og kører som togmaskiner, stadigt tit på anlægget.
Hilsen Erling.
-
- Stationsbetjent
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Peco Code 100
Re: MTB PKP SU46
Hej Venner.
Esben efterlyser flere billeder, her ET22, et ellok på 3000 KW, 125 km/t
Bygget i kun 1183 eksemplarer til PKP mellem 1969 og 1989.
Kører både Gods og Persontog. Har elvarme.
Her EU07, et ellok på 2000 KW, 125 km/t
Bygget i kun 488 eksemplarer til PKP mellem 1965 og 1995.
Kører både Gods og Persontog. Har elvarme.
Begge PIKO lok fra Expert serien som kører super :
Rød PIKO CSD T.770 fra de Tjekkoslovakiske statsbaner kan skimtes i baggrunden.
Et lok på 1350 HK ,90 Km/t, bygget i kun 326 styks til CSD
fra 1967-1988 litra T.669 efter 1988, ændret til litra T.770.
Har set den i Tjekkoslovakiet som både gods samt persontogs lokomotiv, uden Elvarme !
Også et PIKO Expert serie lok !
Dette lok er forøvrigt bygget i en serie til hele østeuropa på: 8316 styks, værsgo !
Hilsen Erling.
Esben efterlyser flere billeder, her ET22, et ellok på 3000 KW, 125 km/t
Bygget i kun 1183 eksemplarer til PKP mellem 1969 og 1989.
Kører både Gods og Persontog. Har elvarme.
Her EU07, et ellok på 2000 KW, 125 km/t
Bygget i kun 488 eksemplarer til PKP mellem 1965 og 1995.
Kører både Gods og Persontog. Har elvarme.
Begge PIKO lok fra Expert serien som kører super :
Rød PIKO CSD T.770 fra de Tjekkoslovakiske statsbaner kan skimtes i baggrunden.
Et lok på 1350 HK ,90 Km/t, bygget i kun 326 styks til CSD
fra 1967-1988 litra T.669 efter 1988, ændret til litra T.770.
Har set den i Tjekkoslovakiet som både gods samt persontogs lokomotiv, uden Elvarme !
Også et PIKO Expert serie lok !
Dette lok er forøvrigt bygget i en serie til hele østeuropa på: 8316 styks, værsgo !
Hilsen Erling.
-
- Ledvogter
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: C-skinner
Re: MTB PKP SU46
Tak for indblikket i de østeuropæiske tog.
På youtube har jeg bemærket at der er mange flotte østeuropæiske anlæg, så ingen tvivl om at interessen for modeltog også lever i de lande.
Blandt de større modeltogsproducenter ser der ud til at være et fornuftigt udvalg af tog og vogne fra Polen/Tjekkiet/Ungarn. Men har man også mere lokale producenter i lighed med vores McK der udbyder detaljeret modeller i små serier ?
På youtube har jeg bemærket at der er mange flotte østeuropæiske anlæg, så ingen tvivl om at interessen for modeltog også lever i de lande.
Blandt de større modeltogsproducenter ser der ud til at være et fornuftigt udvalg af tog og vogne fra Polen/Tjekkiet/Ungarn. Men har man også mere lokale producenter i lighed med vores McK der udbyder detaljeret modeller i små serier ?
-
- Stationsbetjent
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Peco Code 100
Re: MTB PKP SU46
Hej.
MTB som jeg skriver om er en Tjekkisk producent, Ala. Mck som laver modeller til det tjekkiske og polske marked lokalt.
Robo i Polen som laver polske vogne, både person og godsvogne.
Schlesienmodelle i Tyskland som laver Polske modeller af Lok og vogne, i den dyre klasse.
I både Polen og Tjekkiet / Slovakiet samt Ungarn findes mange køkkenbords producenter som laver egne modeller.
Jeg har flere Tjekkiske Motorvogne , med super køreegenskaber som er lavet af en køkkenbords producent som har specialiseret sig i motorvogne og bivogne dertil.
Mange byggesæt til hjemmebyggeren kan fås på Markedet i Prag. Jeg har selv bygget modeller udfra disse byggesæt med et godt resultat.
Så jeg har modeller som nu findes fra Roco, men i min samling for mange år tilbage lavet af en hjemmebygger i Prag !
Hilsen Erling.
MTB som jeg skriver om er en Tjekkisk producent, Ala. Mck som laver modeller til det tjekkiske og polske marked lokalt.
Robo i Polen som laver polske vogne, både person og godsvogne.
Schlesienmodelle i Tyskland som laver Polske modeller af Lok og vogne, i den dyre klasse.
I både Polen og Tjekkiet / Slovakiet samt Ungarn findes mange køkkenbords producenter som laver egne modeller.
Jeg har flere Tjekkiske Motorvogne , med super køreegenskaber som er lavet af en køkkenbords producent som har specialiseret sig i motorvogne og bivogne dertil.
Mange byggesæt til hjemmebyggeren kan fås på Markedet i Prag. Jeg har selv bygget modeller udfra disse byggesæt med et godt resultat.
Så jeg har modeller som nu findes fra Roco, men i min samling for mange år tilbage lavet af en hjemmebygger i Prag !
Hilsen Erling.
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5231
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: MTB PKP SU46
Hej Erling
Har du nogen billeder af køkkenbordsmodellerne?
Har du nogen billeder af køkkenbordsmodellerne?
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Stationsbetjent
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Peco Code 100
Re: MTB PKP SU46
Hej Søren, du er godt nok Hurtig.
Her kommer min gode ven i Prags Hjemmebyggede Motorvogn CSD M.262.
De har indbygget lys og et godt drev.
Denne Type Motorvogn er bygget mellem 1949-1960 i et antal på 250 styks.
Det er en dieselelektrisk motorvogn, med en firetakts dieselmotor på 410 Hk.
Den har to Banemotorer og kan køre 90 km/t.
Er Taget ud af drift i 2007.
Med venlig hilsen Erling.
Her kommer min gode ven i Prags Hjemmebyggede Motorvogn CSD M.262.
De har indbygget lys og et godt drev.
Denne Type Motorvogn er bygget mellem 1949-1960 i et antal på 250 styks.
Det er en dieselelektrisk motorvogn, med en firetakts dieselmotor på 410 Hk.
Den har to Banemotorer og kan køre 90 km/t.
Er Taget ud af drift i 2007.
Med venlig hilsen Erling.
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5231
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: MTB PKP SU46
Tak for det. Den er sørme fin!
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/