Blink frekvenser ved udrykning

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Hest
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Åbenrå

Blink frekvenser ved udrykning

Indlæg af Hest »

Jeg er ved at lave nogle print med blink til udrykningskøretøjer og de skulle jo gerne passe rimeligt til danske biler.

Er der nogen der har eller kender en side hvor man kan se forskellige blink typer og se præcis hvordan de blinker?
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Blink frekvenser ved udrykning

Indlæg af moppe »

Hest skrev:Jeg er ved at lave nogle print med blink til udrykningskøretøjer og de skulle jo gerne passe rimeligt til danske biler.

Er der nogen der har eller kender en side hvor man kan se forskellige blink typer og se præcis hvordan de blinker?
Ikke jeg lige kender til, det bedste er nok at kigge på "dig-rør" (youtube)

Almindelige rotorblink ligger på 90-160 omdrejninger i minuttet, hvorimod flashlights ofte 2-3 blink i løbet af et sekund, for herefter at holde pause i et sekund og så blink igen.

Klaus
Hest
Trafikelev
Geografisk sted: Åbenrå

Indlæg af Hest »

Har fundet et par på Youtube, men synes det er svært at se hvordan det lige blinker, når der ofte er 3-4 blink lige ved siden af hinanden der går helt amok :D
moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Hest skrev:Har fundet et par på Youtube, men synes det er svært at se hvordan det lige blinker, når der ofte er 3-4 blink lige ved siden af hinanden der går helt amok :D
Det er flashene. De kom først rigtigt på udrykningskøretøjer i dette årtusinde.

Klaus
Besvar