installation af loksound i HobbyTrade D maskine

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Tommi
Stationsbetjent
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

installation af loksound i HobbyTrade D maskine

Indlæg af Tommi »

Hejsa.
Jeg har udskiftet lokpiloten i min D-maskine og monteret en loksound v4 M4 og det giver mig en del hovedbrud hvordan jeg skal få placeret den lille 15x11mm 8 ohm's højtaler.
Ifølge Nettog's hjemmeside er der fabriksmonteret en 100 ohms højtaler. Er der nogen her i Baneforum, der ved hvor denne højtaler er monteret i HobbyTrades Litra D825?
Vh Tommi
moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: installation af loksound i HobbyTrade D maskine

Indlæg af moppe »

Hej Tommi

Jeg spurgte lige en ven, han fortalte at højttaleren sidder i tenderen, bagved motoren. Altså helt ude ved bagenden af tenderen.

Klaus
Tommi
Stationsbetjent

Indlæg af Tommi »

Hej og mange tak for svaret. Det skal undersøges nærmere og der kommer en opdatering når maskine og højtaler er klar.
Vh Tommi
Tommi
Stationsbetjent

Indlæg af Tommi »

Hej igen. Det var en 300 ohm højtaler der sad i tendere og nu er det en ESU 8 ohm højtaler, der passer til Loksound v4. Det var faktisk ikke så svært at åbne Tenderen, godt tænkt af Hobbytrade at have tænkt på lyddecoder og sørget for plads til højtaler.
Her er foto af den nye højtaler og endnu engang tak for svaret Moppe.
_20191221_130434.JPG
Vh Tommi
Besvar