Hej.
Jeg skal snart igang med at lave tilbagemeldinger på mine moduler. (jeg bruger märklin k skinner). Er der nogen der har erfaringer med antal tilbagemeldinger der er nødvendige for at windigipet kan styre togene.
Jeg har windigipet 2015.
Modulerne er ca 1 meter lange og planen er at lave 1 tilbagemelding pr spor pr modul.
Hilsen Søren Tilsig
Windigipet tilbagemelding
-
Sørentilsig
- Stationsbetjent
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin k
- Geografisk sted: Brønderslev
Windigipet tilbagemelding
Søren Tilsig
Bygger på 3skinne moduler
Brønderslev
Brønderslev
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Re: Windigipet tilbagemelding
Hejsa.
Her gælder vel nok den regel som siger, 1 er nok 3 er bedst, hvis man kører i begge retninger.
Det sidste var mit valg på station mm. Der hvor jeg kun køre den ene vej har jeg 2 pr. Blok.
Her gælder vel nok den regel som siger, 1 er nok 3 er bedst, hvis man kører i begge retninger.
Det sidste var mit valg på station mm. Der hvor jeg kun køre den ene vej har jeg 2 pr. Blok.
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold
-
Sørentilsig
- Stationsbetjent
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin k
- Geografisk sted: Brønderslev
Hej.
Tak for svar...
Jeg troede at windigipet 2015 og frem havde den funktion at når programmet får oplyst længden og kalibreret alle togstammerne så kan programmet regne stopstedet ud. Og der for kunne man nøjes med 2 tilbagemeldinger mellem hvert signal...
Men jeg prøver nok at lave en lille forsøgs rundbane
Tak for svar...
Jeg troede at windigipet 2015 og frem havde den funktion at når programmet får oplyst længden og kalibreret alle togstammerne så kan programmet regne stopstedet ud. Og der for kunne man nøjes med 2 tilbagemeldinger mellem hvert signal...
Men jeg prøver nok at lave en lille forsøgs rundbane
Søren Tilsig
Brønderslev
Brønderslev
-
ErikL
- Lokomotivfører
- Scale: N
- Skinnesystem: Minitrix
Hej
Nu bruger jeg TC men samme funktion.
Man kan kalibrer toget og kun bruge 1 tilbagemelding, min erfaring er at hvis man vil have mange forskellige tog til at stoppe hver gang på det samme sted, på sin station er 3 tilbagemeldinger det sikreste 1 = start bremse 2 = bremsestrækning 3 = stop. Og selvfølgelig omvendt.
Jeg lavede også mange test og besluttede så at prisen pr. Tilbagemelding kontra det at være irriteret over at det ikke fungerede 100% HVER gang ikke var besparelsen værd. Jeg bruger stadig det at kalibrere toget, men det krybet så til sidst og så snart det rammer stop stopper det, og ikke noget med at det lige smutter 5 cm. Længere.
Så jeg har 3 på alle stations spor, 2 på hovedstræk typisk ensrettede, og på små sidespor til parkering, rangering, og industri et der 1. Her er det også tit manuel styring så her bestemmer jeg jo selv :)
Nu bruger jeg TC men samme funktion.
Man kan kalibrer toget og kun bruge 1 tilbagemelding, min erfaring er at hvis man vil have mange forskellige tog til at stoppe hver gang på det samme sted, på sin station er 3 tilbagemeldinger det sikreste 1 = start bremse 2 = bremsestrækning 3 = stop. Og selvfølgelig omvendt.
Jeg lavede også mange test og besluttede så at prisen pr. Tilbagemelding kontra det at være irriteret over at det ikke fungerede 100% HVER gang ikke var besparelsen værd. Jeg bruger stadig det at kalibrere toget, men det krybet så til sidst og så snart det rammer stop stopper det, og ikke noget med at det lige smutter 5 cm. Længere.
Så jeg har 3 på alle stations spor, 2 på hovedstræk typisk ensrettede, og på små sidespor til parkering, rangering, og industri et der 1. Her er det også tit manuel styring så her bestemmer jeg jo selv :)
Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold