Hej
Jeg har lavet et "pendulspor" og det fungerer rigtigt fint.
Problemet er når der har været slukket for min CS3+.
Når jeg starter den op igen for at køre, sætter "pendulsporet" ikke igang af sig selv?
Er der en måde hvor man kan lave en slags "autostart"?
Venlig hilsen
Steen
Automatik i "pendulkørsel"
-
Søren
- Lokomotivfører
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Automatik i "pendulkørsel"
Hej Steen
Det er by design at hændelser ikke starter af sig selv. Det kunne gå grueligt galt, hvis automatikken bare satte i gang.
Men du kan selvfølgelig godt vælge hændelser der, trods alt, skal starte automatisk. Når du redigerer hændelsen, så vælger du at udløseren skal være "Systemstart". Så vil hændelsen gå i gang når CS3'eren er startet op og du har ophævet det initielle nødstop.
Forudsætningen for at det fungerer optimalt er, at du bygger dine hændelser for pendeltoget således, at det kan overleve en genstart af CS3'eren, uanset hvor på strækningen toget befinder sig. Alternativt sørger du for, at toget altid er parkeret i sit udgangspunkt, inden du lukker ned for dit anlæg.
Det er by design at hændelser ikke starter af sig selv. Det kunne gå grueligt galt, hvis automatikken bare satte i gang.
Men du kan selvfølgelig godt vælge hændelser der, trods alt, skal starte automatisk. Når du redigerer hændelsen, så vælger du at udløseren skal være "Systemstart". Så vil hændelsen gå i gang når CS3'eren er startet op og du har ophævet det initielle nødstop.
Forudsætningen for at det fungerer optimalt er, at du bygger dine hændelser for pendeltoget således, at det kan overleve en genstart af CS3'eren, uanset hvor på strækningen toget befinder sig. Alternativt sørger du for, at toget altid er parkeret i sit udgangspunkt, inden du lukker ned for dit anlæg.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
Steen
- Stationsbetjent
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C - CS3+
- Geografisk sted: Køge / Stevns
Re: Automatik i "pendulkørsel"
Super :)