Märklin CS3+ og Digikeijs 4088GND

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Perss
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K og C

Märklin CS3+ og Digikeijs 4088GND

Indlæg af Perss »

Kan Digikeijs DR4088GND benyttes direkte sammen med en CS3+ fra Märklin (3-skinne drift), uden moduler imellem?

Grunden til mit spørgsmål er at der i manualen til DR4088GND står at man kan brænde en "H-bro" (H-bridge) af i sin controller, hvis man bruger DR4088GND.

Jeg har ledt med lys og lygte, men kan ikke finde noget omkring at et CS3+ skulle have (eller ikke have) en "H-bro". I øvrigt aner jeg heller ikke hvad en "H-bro" er!

Jeg har lavet en skrivebordsopstilling, med kun min CS3+ og en DR4088GND forbundet via et ethernet kabel, og her fungere det fint, ved at luse de rigtige terminaler på DR4088GND, får jeg mine S88 kontaktsymboler belagt på CS3+.

Det jeg frygter er når jeg tilslutter DR4088GND'en til et sporstykke (C-terminal på DR4088GND til skinne-leder på min bane, og tilslutter CS3+'en til sporet) at dette kan riste noget i min CS3+.

Vh. Perss

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Märklin CS3+ og Digikeijs 4088GND

Indlæg af moppe »

Glem 4088GND til sporbesatmelder.
Den er kun god til fysiske kontakter/trykknapper.

Modsat andre tilbagemeldere (der måske koster lidt mere), så virker den ikke med en moderne digitalstation, når det drejer sig om tilbagemelding af tog via skinnerne.

Klaus

Perss
Trafikelev

Indlæg af Perss »

Hvorfor egner 4088GND sig ikke til sporbesatmelder (3-skinne drift), er det ikke det modulet er designet til?

Hvis ikke 4088GND, hvad anbefaler I så (som også godt må være til at betale)?

Vh.
Perss

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Perss skrev: 16 aug 2020, 20:30

Hvorfor egner 4088GND sig ikke til sporbesatmelder (3-skinne drift), er det ikke det modulet er designet til?

Jeg ved ikke, hvad modulet er designet til, men da isolering mellem skinnestrømmen og databussen er sparet væk, så vil brugen kortslutte booster og feedback bus.
I bedste tilfælde slår boosteren fra, i værste brænder feedbackkredslæbet af i din digitalcentral.

Klaus

Perss
Trafikelev

Indlæg af Perss »

Hvad anbefaler I så?

Vh.
Perss

moppe
Lokomotivfører
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Til så dyr en central ville jeg ikke gå på kompromis, men vælge Märklins moduler.

Klaus

Besvar