Märklin Decoder Programmer 60971

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
tommy
Trafikelev
Digital: Ja
Skinnesystem: Märklin M og K

Märklin Decoder Programmer 60971

Indlæg af tommy »

Jeg har efterhånden programmeret mange lydfiler på msd3 decodere med 60971uden problemer. Men fornylig da jeg ville forny/opdatere en decoder volder damplyden mig hovedbrud. Når lokomotivet accellerer kommer der små ophold i lyden, 1/2 second ca, en 5-6 gange indtil lokomotivet når den indstillede hastighed herefter er der ingen damplyd medmindre jeg forøger hastigheden yderligere ???Jeg har nu prøvet med 2 decodere med samme resultat, er der nogen der har en ide.

moppe
Lokomotivfører
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Märklin Decoder Programmer 60971

Indlæg af moppe »

Jeg ville starte med at prøve med en anden lydfil.

Klaus

tommy
Trafikelev

Indlæg af tommy »

er forsøgt flere gange, måske er Decoder programmeren defekt

moppe
Lokomotivfører
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Indlæg af moppe »

Programmeren er næppe defekt. Den kan - så vidt jeg ved - ikke afgøre hvordan lyden ender ud med at blive.

Du skriver at du tidligere har opdateret andre lokomotiver. Var det også damplokomotiver?
Hvad sker der, hvis du putter en diesellyd i dekoderen, fungere den fint?

Klaus

Søren
Lokomotivfører
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Indlæg af Søren »

Dekoder programmeren kan som sådan ikke være defekt. Den er bare en dum enhed. Den kan ikke være defekt på en måde der påvirker lyden som du beskriver.

Det kan derimod indstillinger i selve lydprojektet. Så hvor kommer lydprojektet fra? Hvis det er fra Märklin, og såfremt du ikke har modificeret det, så smid lige navnet her, så kan jeg loade det i et lokomotiv og se om det opfører sig forkert.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

tommy
Trafikelev

Indlæg af tommy »

Lokomotivet er Märklin 37925, BR042 med maxon motor. Lydfilen som jeg haft på lokomotivet i ca. 2år ville jeg rette lidt på bremselyd varigheden ved nedbremsning og lægge lyden ind på decoderen igen med omtalte problem til følge. jeg har fosøgt med en ny lydfil M37982, BR41 med samme dårlige resultat. efterfølgende forsøgsvis med en diesellyd BR 216 den lyder rigtigt. jeg synes jeg har en del erfaring med msd decodere, dette giver dog hovedbrud :? :)
Hilsen Tommy

Besvar