Hjælp min CS3+ "Lacker"

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Bisgaard
Trafikelev
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Hjælp min CS3+ "Lacker"

Indlæg af Bisgaard »

hejsa alle sammen ....
nå jeg er efter mange år kommet igang med at køre digitalt, og har købt en CS3+ for et års tid siden, den er helt opdateret med nyeste software mm.
Jeg har rimelig styr på at lave hændelser mm derinde og har også skrevet en , synes jeg , rimelig kompliceret rutine, hvor jeg lader de forskellige tog køre gennem nogen rutiner og starte hinanden mm. de rutiner styrer også signaler mm og skiftere.
jeg har vel en 14-15 tog i alt , men højst 4-5 stykker der kører samtidig på de forskellige områder af banen..

Jeg har sat det op i nogen grupper af hændelser , hvor der i hver gruppe er op til den 6 tog som rotere i rutinerne. Når jeg kører de forskellig områder hver for sig , kører det som regel uden de helt store problemer, men det er som om at når jeg sætter hele setuppet igang på en gang , så kommer min CS3 til at hænge lidt i bremsen med tiden , det er som om at der har for meget at se til , og den ligesom kommer til at hænge lidt bagefter med et par sporskifter engang imellem , og måske heller ikke lige får skiftet retning på et tog som skal bakke ind på et sidespor og holde,.

er der andre der har løbet i det problem og keder i årsagen ?

Lyne Preben
Ledvogter
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Hjælp min CS3+ "Lacker"

Indlæg af Lyne Preben »

Hej,
Ja, jeg har præcis samme problem, se tråden "Cs3 går i koma", det virker som om,, at alle har glemt den tråd, selvom jeg for nylig opdaterede den med et nyt spørgsmål.
Jeg håber, nu da jeg ikke længere er alene om problemet, at der nu kommer gang i sagen.

Mvh
Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Lyne Preben
Ledvogter
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lyne

Re: Hjælp min CS3+ "Lacker"

Indlæg af Lyne Preben »

Hej igen,
Jeg glemte, at den nyeste tråd med problemer er "CS3 manglende/falsk tilbagemelding"

Mvh

Preben

Märklin c-skinner
CS2, CS3
Fortrinsvis Dansk
Besvar