Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Jeg har koblet en MS2 til min CS3+ via en 60145-boks, så jeg har en “remote” til svært tilgængelige steder.
Når man tilslutter MS2’eren, så kopieres CS3’erens lok-liste til MS2, og det fungerer ganske fint. MEN enkelte loks kommer ikke med over, og i særdeleshed kommer ingen med Loksound 5 over. Både CS3 og MS2 er fuldt opdateret. Tænkte at det måske hang sammen med MFX, men der er flere MFX som er kommet med over... f.eks min Robel og Lint41.
Jeg har lidt svært ved at se hvordan at jeg kan “tvinge” de manglende loks over, så gode råd er velkomne.
Mvh
Klaus
3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.
jeg mener ikke at CS3'erens lok liste automatisk kopiers over i MS2 ved tilslutning af MS2 til CS3.
Når man tilføjer et lokomotiv i en MS2, så har man mulighed for at hente det fra lokomotiv listen i CS3.
Jeg forestiller mig at årsagen er at der er en begrænsning på hvor mange lokomotiver der kan være i en MS2 (nu 40) i forhold til en CS3 (som kan indeholde et meget højere antal og jeg kender ikke grænsen). Jeg har selv over 100 lokomotiver i min CS3, og det giver god mening at jeg selv kan bestemme hvilke lokomotiver jeg ønsker at have i mine MS2'ere.
Du har fuldkommen ret. Det er lykkedes mig at få alle mine loks over ved at tilføje dem. MEN mine to MH’er med Loksound 5 driller stadig. De figurerer på liste, men når jeg vælger den, så siger den “lok findes ikke på masteren”. Jeg har så prøvet at slette lok på CS3 og genstarte. Når jeg kobler MS2 til, så er mine MH væk. Når jeg tilføjer dem igen på CS3 (mfx) så dukker de også op i valglisten på MS2, men med samme besked hvis jeg prøver at vælge dem. Det kan måske hænge sammen med en navneændring, omend navneændringer også slår igennem på lok-listen.
Så jeg prøver lige at resette dekoderne, fjerne dem, genstarte systemet, tilføje dem, og så se hvad der sker.
Men tak for hjælpen :)
Mvh
Klaus
3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.
Ja MH’erne er med Loksound 5 / MFX og dukker op automatisk. Ved du om “reset” på midterste CS3 menu i “rediger loks” er reset af lok eller kun af programkort?
Har lige den pukkelryggede på besøg, så får først eksperimenteret søndag.
Lad dine loks registrere på din CS3. Se at de kommer frem her.
Sæt din MS2 til din CS3 (enten via frontporten eller via en terminal).
På din MS2: Vælg en ledig plads og vælg (shift + lok-knap) et nyt lokomotiv fra "lokomotivlisten". Scroll ned til du finder dine loks.
Acceptér og kør med loket.
Umiddelbart tænker jeg ikke det har noget med mfx at gøre. Mest af alt fordi protokollen er ligegyldig når vi taler flytning af data mellem CAN-enhederne.
Tak for input. Efter ualmindeligt mange kombinationer af reset med og uden makker-MH’eren og med og uden MS2, så lykkedes det mig at få begge MH’er på MS2.
Kort for inden fik jeg til trods for at begge resatte MH’er var tilgængelige på CS3, at vide at den ene ikke fandtes på CS3. Efter et ekstra reset og en omdøbning kunne jeg vælge den manglende, men den indsatte den som makker MH-eren... weird. Nå men lidt mere reset og kun omdøbning af den ene, så kom begge på.
Men som sagt, tak for hjælpen fra det altid kompente panel :)
Mvh
Klaus