Frichs plade

Har du spørgsmål angående forbilledet for din modeljernbane, så stil dem i dette forum.
Besvar
Bjarke T
Trafikelev
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08 aug 2011, 22:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg(Ab)

Frichs plade

Indlæg af Bjarke T »

Hej alle sammen.

Jeg har fået en plade fra A/S Frichs, med byggeår: 1938 Byggenummer: 281. Og da mine bøger om Frichs ligger i flyttekasser, så vil jeg høre om der nogle der kan hjælpe mig med at opklare hvad(hvor) den har hørt til.

Med venlig hilsen

Bjarke T
Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.
gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Frichs plade

Indlæg af gert »

Hej Bjarke!

Tjekkede lige på "jernbanen" og dens oversigt over Frichs produktionen. Der mangler lige netop byggenummer 281 og 282. Kunne det tænkes at det har været noget andet end et lokomotiv?

Gert
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4829
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Frichs plade

Indlæg af moppe »

Bjarke T skrev:Jeg har fået en plade fra A/S Frichs, med byggeår: 1938 Byggenummer: 281. Og da mine bøger om Frichs ligger i flyttekasser, så vil jeg høre om der nogle der kan hjælpe mig med at opklare hvad(hvor) den har hørt til.
DBJ M 3 årgang 1937, 1000 mm Dieselmotorvogn 3'A1A' - I følge bogen "Lokomotivfabrikken Frichs"

Klaus
Bjarke T
Trafikelev
Indlæg: 14
Tilmeldt: 08 aug 2011, 22:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg(Ab)

Re: Frichs plade

Indlæg af Bjarke T »

Hej Klaus.

Tak skal du have. Det var lige der jeg ville have kigget.

Mvh

Bjarke
Det er fedt at være nittetæller, og være stolt af det.
Besvar