CS3 + og MFX/M4

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
peras
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C og M cs 3 + og Litra dk dekodere
Geografisk sted: Skive

CS3 + og MFX/M4

Indlæg af peras »

Min Cs3+ har problemer med MFX/M4 dekodere. Nogle læser den uden problemer og andre kan den ikke indlæse. De dekodere CS har problemer med, læser min MS2 uden problemer. CS prøver hele tiden at indlæse dekoderen, men det lykkes ikke. Er der nogle forslag til, hvad jeg kan gøre?

Mvh Poul Erik
H0, 3-skinne, CS3+, TrainController 9 og 10 Gold.
Skive modeljernbaneklub drejeSKIVEn
www.mjbk-skive.dk

PerR
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: CS3 + og MFX/M4

Indlæg af PerR »

Det vil være godt med lidt mere information om hvornår du oplever problemer. Er det problemer med at indlæse et nyt med lokomotiv første du sætter det på sporet eller er det når du vil ændre på indstillinger. Ligeledes kan det være godt at vide om lokomotivet står på programmeringssporet eller et sted på anlægget. Når et nyt lokomotiv sættes på sporet læser CS3 en del informationer fra dekoderen og det samme når man skal ændre på indstillinger og hvis indlæsning sker på et større anlæg så har jeg erfaring med at indlæsning sommetider kan fejle. Indlæsning af nye lokomotiver samt ændring af indstillinger via programmeringssporet kan være mere sikker end at have lokomotivet placeret på anlægget da det udelukker ukendte parametre på anlægget. Hvilken type dekorere har du problemer med?
Mvh Per

peras
Lokomotivfører
Skinnesystem: Märklin C og M cs 3 + og Litra dk dekodere
Geografisk sted: Skive

Re: CS3 + og MFX/M4

Indlæg af peras »

En indlæsning af en backup fik det hele til at virke igen. Hurra for backup.

Mvh Poul Erik
H0, 3-skinne, CS3+, TrainController 9 og 10 Gold.
Skive modeljernbaneklub drejeSKIVEn
www.mjbk-skive.dk

Besvar