Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Hej
Jeg har lige sat en sporskifte decoder i et manuelt Roco Geoline sporskifte og skiftet frem og tilbage indtil sporet selv gik i gang med at programmere. Men efter det er programmeret kan jeg ikke finde nummeret på det. Er der nogen som ved hvad det kan være eller hvordan jeg finder det.
Jeg har 4 digitale sporskifte i forvejen med #1 - #4, så forventede at det næste blev #5. Men har prøvet med mange numre efter det også og kan ikke finde frem til det rigtigt
Du skifter det manuelt til det automatisk begynder at skifte fra side til side. Herefter stiller du et sporskifte med din digitalstation og sporskiftet er programmeret til den nye adresse.
Tak for dit svar.
Det er også den fremgangsmåde, som jeg har brugt, men det er som om nummeret ikke er rigtigt. Jeg havde forventet, at det havde nr 5., men det reagerer ikke når jeg forsøger at skifte det med den digitale station
Kør hen på sporskifte 9 med musen
Stil det til den ene og anden side.
Sæt sporskifte i programmeringsmodus (skift manuelt indtil det selv begynder at skifte)
Stil sporskifte med musen.
Stopper den automatiske skiften frem og tilbage?
Reagerer det på adresse 9?