Okay, det er lige langt nok væk for mig. 
Jeg foreslår følgende, for jeg tror det gælder om at skabe overblik frem for alt.
- Opret en hændelse for hver togvej ind i din skyggebanegård. Disse hændelser skal ikke startes af nogen kontakt, du skal blot oprette dem, så de kun sætter den nødvendige togvej til deres respektive spor. Ingen signaler inkluderet, kun sporskifter.
- Opret en hændelse for hvert spor, hvor du sætter togvejen ind i sporet og sætter sporets signal på grønt. I hændelsen trækker du den relevante togvej fra pkt. 1 ind, samt sporets signal.
- Har du en kontakt i udkørslen på skyggebanegården? I så tilfælde, opret en hændelse, der sætter sætter alle signaler i skyggebanegården på rød.
Nu opretter du så igen en hændelse for hvert spor, og denne gang skal hændelsen udløses af kontakten for det respektive spor. Hændelsen skal sætte sporets eget signal på rød og kalde hændelsen fra pkt 2., men for nabosporet.
Derved opnår du, at når et tog kommer ind i skyggebanegården, så stopper det sig selv, og sender naboen afsted. Næste tog kører ind i det ledige nabospor, sender sin nabo afsted osv.
Det sidste spor, skal blot kalde hændelsen for spor 1 igen. Så vil det hele køre i ring.
Bemærk! Når du arbejder med kontaktskinner som aktiveres af en slæbesko, så skal du være opmærksom på at det kan forstyrre, hvis der er flere slæbesko under togene, og fordi hændelsen kun aktiveres når slæbeskoen rammer kontakten, så kan der være forskel på hvornår den aktiveres og hvornår evt. hændelser skal afvikles. Hvis kontaktskinnen f.eks. er lige ved starten af sporet, så nytter det jo ikke noget at sætte en togvej til nabosporet mens det aktiverende tog er ved at køre på plads.
Det er klart nemmere at have med at gøre hvis du ofrer den ene skinnestreng til ægte feedback, hvor der er permanent sporbesættelse. Alternativt har dine kontaktskinner i området hvor toget skal standse.